حضور ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری و دبیر اینوتکس ۲۰۱۹، تعداد غرفه های شرکت کننده را بیش از ۴۰۰ شرکت، استارت‌آپ و سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود که بیش از ۸ هزار بازدیدکننده در این نمایشگاه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۹) با اشاره به این‌که این رویداد جنبه بازرگانی نداشته و کلیه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور هستند، اظهار کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردها و فناوری‌های جدید را معرفی خواهند کرد.

وی، شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها،شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، مخترعان، پارک‌های فناوری، صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذاران و غیره را جزو بازیگران اصلی این رویداد تلقی کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس با تاکید براین‌که هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس از ۱۹ خرداد تا ۲۲ خردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، گفت: اینوتکس ۲۰۱۹ با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف و با هدف ارائه دستاوردها و نوآوری‌های جدید توسط استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های بزرگ برگزار می‌شود.

در ادامه اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری و دبیر اینوتکس، تعداد غرفه های شرکت کننده را بیش از ۴۰۰ شرکت، استارت‌آپ و سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که بیش از ۸ هزار بازدیدکننده در این نمایشگاه داشته باشیم.

وی سرمایه‌گذاری(ارتباط بین سرمایه‌گذاران داخلی و بی‌المللی با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها)، مشارکت و همکاری بین شرکت های فناور و استارت‌آپ‌های داخلی و بین‌المللی و تولید محتوا را از جمله اهداف اصلی این رویداد برشمرد.

قنبرپور تصریح کرد: رقابت استارتاپ‌ها در حضور سرمایه‌گذاران و امتیازدهی به آنها توسط داوران مطرح ایرانی و بین‌المللی از جمله رویدادهای نمایشگاه اینوتکس است. مرحله نخست این رقابت‌ها در اردیبهشت در شهرهای تهران، بندرعباس، یزد،رشت، بیرجند و کرمانشاه برگزار و تیم‌های برتر هر شهر، علاوه بر دریافت کمک هزینه رفت و برگشت به رقابت نهایی در تهران به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی، کافه سرمایه، پاویون مشاوران، تجربه فناوری و هاب رسانه‌ای را از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه عنوان کرد.

قنبرپور با بیان اینکه پیش بینی شده ۲۰ کشور خارجی محصولات خود را در نمایشگاه اینوتکس به نمایش بگذارند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تا پنجم اردیبهشت ماه برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کنند.

وی سپس به برخی امکانات و خدمات ارائه شده به شرکتهای خارجی که بخواهند در کشور سرمایه‌گذاری کنند اشاره کرد و توضیح داد: برای این شرکتها یک سال استقرار رایگان در پارک فناوری پردیس، ۲۰ سال معافیت مالیاتی در پروانه اشتغال در نظر گرفته شده و همچنین یک مجموعه سرمایه گذار در داخل کشور نیز اعلام آمادگی کرده که به عنوان بخش سوم سرمایه‌گذاری مشترکی را با شرکت خارجی و یک شرکت ایرانی به انجام برساند.

قنبرپور ضمن اظهار امیدواری برای اینکه حضور کشورهای عضو اسکاپ (کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد) در نمایشگاه پررنگ باشد، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزبان ۲۰ شرکت خارجی باشیم.

در ادامه بی‌رنگ قائم مقام امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، از برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) همزمان با رویداد اینوتکس خبر داد و گفت: این رویداد بزرگترین رویداد علمی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: اسکاپ شامل ۵۳ کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ۹ کشور دیگر هم اعضای وابسته( مالزی، هندوستان، هلند، استرالیا،ایران، ژاپن، فرانسه،سنگاپور، تایلند، چین، کره جنوبی نیوزلند)است.

بی‌رنگ ادامه داد: در پایان این مجمع، از شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه که به لبتکار جمهوری اسلامی ایران و توسط بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور در حال ایجاد است، رونمایی خواهد شد.ایجاد این شبکه برطبق مصوبه دومین کمیته نوآوری اسکاپ است.

همچنین علایی دبیر مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان از برگزاری این رویداد در نمایشگاه بین المللی اینوتکس خبر داد و گفت: در این رویداد شرکتهای بزرگ دانش بنیان کشور، مدیران و مسئولان در حوزه تصمیم گیری و سیاستگذاری اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاران حوزه نوآوری با هدف ایجاد ارتباط نزدیک میان بازیگران اموسیستم نواوری، بررسی نقش موثر بنگاه‌های بزرگ نوآوری و سرمایه گذاران در رشد اقتصاد دانش بنیان و بررسی چالش های اصلی پیشگامان حوزه نواوری و تبادل نظر در این خصوص حضور خواهند داشت.

وی همچنین به برنامه نیم روزه‌ای تحت عنوان "مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان" که همزمان با اینوتکس برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تاریخ برگزاری این برنامه دوشنبه ۲۰ خرداد در محل نمایشگاه خواهد بود و ۱۰۰ شرکت بزرگ دانش‌بنیان و نیز مدیران تصمیم‌گیر در حوزه سیاست‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان نیز در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001436

وب گردی

وب گردی