مسابقات قرآنی فضای فرهنگی با نشاطی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآنی را به عنوان ابزار نمی بیند بلکه این مسابقات فرصت مناسبی برای جذب دانش آموزان و ایجاد یک محیط معنوی و بانشاط برای آنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که با موضوع «ششمین مسابقات قرآنی دانش آموزان جهان اسلام» در ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است، اظهار کرد: در واقع این مسابقات یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی و دانش آموزی کشور و حتی دنیا محسوب می شود که دارای ابعاد مختلفی است. همچنین دانش آموزان از این طریق می توانند با چهره های مختلف قرآنی آشنا شوند و الگوهای جدید و متفاوتی را بشناسند.

وی ادامه داد: شعار اصلی این دوره مسابقات قرآنی «یک کتاب، یک امت» است که شعاری وحدت بخش بوده و زمینه مودت و پرهیز از خشونت را در سطح جامعه اسلامی گسترش می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مرحله مقدماتی این دوره، ۱۰۵ نفر از ۳۴ کشور جهان در این مسابقات که با هدف نظم و دقت بیشتر به صورت مجازی انجام شد، رقابت کردند. همچنین در مرحله نیمه نهایی این مسابقات نیز، ۲۱ کشور و ۳۱ دانش آموز در مسابقات حفظ و قرائت شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات که بزرگ‌ترین المپیاد قرآنی دنیا نیز محسوب می شود، از روز ۲۱ فروردین ماه در هتل همای تهران و مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد و بیش از ۱۰ هزار دانش آموز نیز برای بازدید و استفاده از فضای معنوی این مسابقات مشارکت خواهند داشت.

کاظمی در ادامه گفت: دانش آموزانی که از کشور ما در این مسابقات شرکت کردند در رشته حفظ، ۱۱ پسر و ۱۱ دختر و در رشته قرائت، نیز ۹ پسر هستند.

وی بیان کرد: ما از تمامی ظرفیت های شورای عالی قرآن برای آماده سازی دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران استفاده کردیم و از شهریور ماه سال گذشته، تمهیدات متعددی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات اندیشیده ایم، بسیاری از دوستان در کمیته های مختلف نیز ما را در این امر همراهی کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه برنامه ها و کارها در این زمینه به خوبی پیش می رود و مهمانان ما در حال ورود به کشور هستند؛ افتتاحیه این مسابقات روز چهارشنبه بیست و یکم و اختتامیه آن در روز یکشنبه بیست و پنجم فروردین ماه برگزار خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین افتخار بسیار ارزشمندی که روز دوشنبه هفته آینده نصیب افراد شرکت کننده و متولیان این مسابقات شده این است که با مقام معظم رهبری دیداری صمیمانه خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: اسامی نفرات برتر مرحله نیمه نهایی عبارت است آقای رحمتی از استان گلستان در رشته قرائت و همچنین آقای علی فیضی و خانم زینب امین پور که هر دو حافظ کل هستند و در رشته حفظ در این مسابقات شرکت کردند.

کاظمی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش این مسابقات را به عنوان ابزار نمی بیند بلکه این مسابقات فرصت مناسبی برای جذب دانش آموزان و ایجاد یک محیط معنوی و بانشاط فراهم می کند و این هدف اصلی ماست. امیدواریم دانش آموزان مثل همیشه در این مسابقات بدرخشند و افتخار دیگری را برای ایران اسلامی کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای این عزیزان در برنامه های فوق برنامه از مکان های سیاحتی و زیارتی مانند حرم امام خمینی ( ره)، برج میلاد، پل طبیعت و... در نظر گرفته شده است.

کاظمی در پایان تأکید کرد: هر اتفاق و امتیازی که برای برندگان و برگزیدگان برتر بین المللی دیگر کشورها در کنار جوایز اصلی نظر گرفته شده، دانش آموزان برگزیده داخلی نیز از آن برخوردار خواهند شد. امیدواریم که بتوانیم با برگزاری این مسابقات، زمینه حضور دانش آموزان بیشتری را در این فضاهای قرآنی و فرهنگی با نشاط فراهم کرده و در این مسیر به اهداف ارزشمند کشور دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1001438

وب گردی

وب گردی