مربی و داور توانمند در مدرسه مهارتی ورزشی، تربیت می‌کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر، گفت: دانش‌آموخته ما می تواند به یک مربی شنای توانمند تبدیل شود یا در زمینه داوری، آموزش ببیند تا بتواند به عنوان یک مربی یا داور وارد بازار کار شود.

سید محمدجواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص راه اندازی مدارس مهارتی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر اظهار داشت: فکر می کنم واحد کاشمر، نخستین واحدی باشد که مدرسه مهارتی در زمینه ورزش تأسیس می کند. تا جایی که من اطلاع دارم هنوز هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی چنین کاری را انجام نداده اند.

وی ادامه داد: دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) به تازگی بخشنامه مربوط به مدارس مهارتی را ابلاغ کرده و ما هم در نظر داریم به زودی مدرسه مهارتی ورزشی را در سطح شهرستان راه اندازی کنیم. در مرکز مربوطه، افراد در قاب دوره های تخصصی، آموزش می بینند تا آمادگی لازم را جهت ورود به بازار کار، کسب کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در پاسخ به این سؤال که با توجه به بیکاری بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی، چه تدبیری برای ورود دانش‌آموختگان مدرسه مهارتی ورزشی به بازار کار اندشیده‌اند، گفت: افراد در این مدارس زیر نظر استادان مجرب و متخصص، دوره های تخصصی و حرفه ای می بینند.

موسوی خاطرنشان کرد: شعار ما «هر دانش آموز و هر دانشجو، یک مهارت» است. به عنوان مثال دانش‌آموخته ما می تواند به یک مربی شنا یا ماساژ توانمند تبدیل شود یا در زمینه داوری، آموزش ببیند تا بتواند به عنوان یک مربی یا داور وارد بازار کار شود. ما در خصوص آموزش سوارکاری هم مذاکراتی انجام داده ایم و این مهارت نیز می تواند برای اشتغال و کاریابی افراد مورد استفاده واقع شود.

وی در پایان گفت: بخش عمده ای از مجوزهای لازم را دریافت کرده ایم و در حال پیگیری امور باقی مانده هستیم. ان شاءالله اول مهرماه سال جاری، نخستین دوره در مدرسه مهارتی ورزشی واحد کاشمر آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001441

وب گردی

وب گردی