نگاهی به مرسدس بنز CLA موجود در ایران

اگر بنز CLA را به عنوان کوپه چهار‌در، رقیب خودروهایی مانند بی ام و سری۳، کادیلاک ats و آئودی ۴ a بدانید، CLA در میان آن‌ها کاملا خودنمایی می‌کند و اگر با خودروهای دارای فضای داخلی لوکس مانند آئودی ۳ a سدان مقایسه کنید، هنوز هم جای بهتر شدن دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، موتور CLA توربوشارژ ۴ سیلندر است سیستم انتقال قدرت آن ۷ سرعته و دو کلاچه است. دنده‌ها به صورت یکپارچه و سریع تغییر می‌کند؛ پاسخ دهی خوبی دارد و شاید کمی تاخیر توربو را در زمان حرکت احساس کنید ولی خیلی سریع است و این ظاهر مسابقه ای آن را توجیه می کند؛ شتاب ۰ تا۱۰۰ آن کمتر از ۷ ثانیه است. به طور قابل توجهی مقرون به صرفه می‌باشد به طوری که مصرف سوخت آن در بزرگراه شهری ۶ لیتر است و ضریب درگ آن ۰.۲۳ است که باعث این مصرف سوخت بهینه می‌شود. چیزی که به مصرف سوخت بهینه CLA در شهر اضافه شده است سیستم استاپ/استارت موتورمی‌باشد که خیلی خوب است؛ وقتی پای خود را از روی ترمز برمی‌دارید موتور دوباره روشن می‌شود البته خیلی ناگهانی نیست اما کمی لرزش و صدا ایجاد می‌کند. اما در عوض مصرف سوخت کاهش پیدا کرده و قدرت CLA به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. شاید در ابتدا این مشکل به نظر برسد اما به ۲ دلیل مشکلی وجود ندارد: اول اینکه CLA خیلی بازیگوش است، فرمان آن سریع است و زمانی که وارد پیج می‌شوید باید خیلی خیلی به آن فشار آورید تا کم فرمانی که در ماشین‌های تک محور سراغ دارید حس کنید. دوم اینکه اگر از ده نفر بپرسید که ماشین آنها تک محور است یا دو محوره، اکثر این افراد یا نمی‌دانند یا اهمیت نمی‌دهند؛ درست مثل افرادی که CLA میخرند. این خودرو مجهز به یک پکیج است که شامل: سیستم تعلیق اسپرت، تایرهای ۱۸ اینچی با عملکرد عالی (که در یک ماشین معمولی شاید بهتر براند)، ترمز عالی، پدال محکم و کابین کاملا بی صدا می‌شود.

به گزارش دیجیاتو فضای داخل کابین بنز CLA عالی است و البته بعضی از نقاط آن پلاستیکی است که قیمت آن را توجیه می‌کند اما در کل فضای اسپرت و راضی کننده ای دارد. نکته منفی و قابل توجه گنجایش کابین است؛ در قسمت جلو: فضای بالای سر، جلوی پا و آرنج خوب است اما پنل مرکزی کمی پا را اذیت می‌کند. در قسمت عقب فضای بالای سر در تمام موقعیت‌ها کم است. سیستم کنترل تهویه هوا خیلی پایین قرار گرفته و دست راننده به راحتی به آن نمی‌رسد؛ در ضمن صندلی‌های جلو می‌توانند نرم‌تر باشند؛ بالشتک ها کمی به شانه ها فشار وارد می‌کند اما می‌توان گفت به حد کافی راحت هستند. فضای بار معادل ۳۷۱ لیتر است و صندلی‌های عقب هم تا می‌شوند.

از آپشن‌های این خودرو می‌توان: بلوتوث، صندلی‌های حافظه دار، برف پاکن‌های حساس به باران، ۸ ایربگ شامل ایربگ‌های جلوی زانو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه ۷ اینچ، سیستم جهت‌یابی، دوربین پشت، گرمکن‎های صندلی جلو، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم دور شدن از خط، کروزکنترل داینامیک و سقف پانارومیک دوست داشتنی نام برد. هندلینگ خوب، استایل زیبا، مصرف سوخت عالی و ارزش بالای آن شما را راضی می‌کند.

با پرداخت هزینه بیشتر می توان ۴۵CLA پیشرفته‌تر را خریداری نمود که ظاهر تهاجمی‌تری دارد و موتور ۴ سیلندر آن ۳۵۵ اسب بخار قدرت دارد؛ سیستم انتقال قدرت دو کلاچه و به طور پیش فرض دو محور می‌باشد. شتاب ۰ تا۱۰۰ آن ۴ ثانیه است. شاید بتوان گفت همان خودرویی است که عاشقان خودرو به دنبالش هستند.

کد خبر: 1001454

وب گردی

وب گردی