محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد به مرحله تجاری‌سازی رسیده است

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دانشگاه آزاد شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی وجود دارد که محصولات آن ها به مرحله تجاری سازی رسیده است، لذا امیدواریم این دانشگاه در مسیر تحقق شعار سال و مطالبات مقام معظم رهبری قدم های مثبت و سازنده ای بردارد.

داوود ثمری مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظرفیت‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش بنیان شدن اقتصاد کشور و کمک به رونق تولید اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی خاصی امسال را سال رونق تولید نام گذاری کردند که پیام های بسیار زیادی با خود به دنبال دارد.

وی افزود: یکی از مولفه هایی که می تواند مسئله تولید را به صورت واقعی نشان دهد، توجه به نوآوری و ایده پردازی در این حوزه است که بتوانیم به تبع آن، دانش های فنی لازم را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی ایجاد کنیم.

ثمری تصریح کرد: دانشگاه ها می توانند همواره کنار تولید حضور داشته باشند تا صنعت کشور از مونتاژ محور بودن فاصله بگیرد و به یک صنعت نوآورانه شود؛ این نوآوری را دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و شرکت های زایشی وابسته به دانشگاه ها می توانند رقم بزنند.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این دانشگاه از سال های گذشته اقدامات خود را برای قرار گرفتن در کنار صنعت و تولید آغاز کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با توجه ظرفیت های خوبی که در اختیار دارد، می تواند مشارکت مطلوبی را در فرآیند تولید داشته باشد؛ باتوجه زمین های کشاورزی و دانش نوینی که در این حوزه در اختیار دانشگاه آزاد قرار دارد، می تواند گام های موثری را بردارد.

ثمری وظیفه ذاتی دانشگاه ها را قرار گرفتن در کنار صنعت دانست و اذعان داشت: دانشگاه ها وظیفه دارند به موضوعات نوآورانه و خلاقانه ای که می‌تواند در حوزه صنعت اتفاق بیفتد به خوبی بپردازند؛ نوآوری در صنعت افزایش تولید را به همراه خواهد داشت و تبع آن، میزان اشتغال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دانشگاه آزاد شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی وجود دارد که محصولات آن ها به مرحله تجاری سازی رسیده است، لذا امیدواریم که این دانشگاه در مسیر تحقق شعار سال و مطالبات مقام معظم رهبری قدم های مثبت و سازنده ای بردارد.

وی در پایان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 به دنبال این است که کانون های دانشگاه، جامعه و صنعت را توسعه دهد؛ این کانون ها به اتصال صنعت به دانشگاه کمک می کند و به تبع آن رونق تولید به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001467

وب گردی

وب گردی