دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سیل نشان داد که دانشگاهی مردمی است

مشاور رییس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سیل نشان داد که دانشگاهی مردمی است؛ این امر در صحنه های بحرانی که مردم نیازمند کمک هستند نمایان شد.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رییس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه اقدامات دانشگاه آزاد در وقوع سیلاب استان لرستان، گفت: یکی از مناطقی که در اثر سیل دچار آسیب بسیار شده، شهرستان پلدختر است؛ به طور تقریبی می توان گفت حدود یک سوم این شهرستان زیر آب رفته است.

وی ادامه داد: تصاویری که افراد در رسانه‌ها، صدا یا متن‌ها مشاهده می‌کنند، با صحنه‌هایی که در میدان با آن مواجه می‌شوند، بسیار متفاوت است. این تصاویر و صحنه‌ها با یکدیگر فاصله قابل توجهی دارند. وضعیت کنونی مردم لرستان، به‌وسیله اخبار و تصاویر قابل مشاهده است؛ اما زمانی که افراد به میدان می‌آیند، با خانه‌هایی مواجه می‌شوند که چیزی از آن نمانده است؛ یک زندگی را مشاهده می‌کنند که فروریخته است،‌ همچنین خانواده‌هایی را می بینند که هیچ چیزی در دست ندارند، مشاهده چنین صحنه‌هایی عجیب و دردناک است.

مشاور رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی گفت: تمامی این موارد برای ما و همه مردم امتحانی الهی است. در چنین شرایطی باید چگونه به هم‌نوعان خود کمک کنیم و وظیفه انسانی و اسلامی ما در این موارد چیست؟ زمانی که انسان از نزدیک چنین شرایطی را مشاهده می‌کند،‌ دگرگون می‌شود و احساس می کند که باید هر چه دارد، با این مردم به اشتراک بگذارد.

وی افزود: این مردم امروز خانه خود، به همراه تمامی ملزومات زندگی را از دست داده‌اند؛ اگر مشکل غذا را در نظر نگیریم، در زمینه لباس و وسایل بهداشتی با مشکل مواجه هستند. این منطقه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. این مردم نیازمند کمک‌های مردمی هستند،‌ کمک‌های دستگاه‌های رسمی جای خود را دارند؛ اما هر فردی با هر امکاناتی که در اختیار دارد، چه شخصی، چه نهادی و یا چه دولتی باید به یاری مردم سیل زده بیایند، امروز این امر یک ضرورت است.

مقدم‌فر بیان کرد: طی تصمیمات اخیری که در این مقطع زمانی توسط دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی اتخاذ شد؛ دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است به خوبی بدرخشد. دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سیل نشان داد که دانشگاهی مردمی است و این امر در صحنه های بحرانی که مردم نیازمند کمک هستند، نمایان شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی امکانات خوبی را در راستای رفع سیلاب پلدختر در نظر گرفته است، این امکانات در حال انتقال به منطقه هستند. خود دانشجویان با احساس تکلیف به عنوان کار جهادی در مناطق سیل زده حاضر می‌شوند. کمک به این افراد تکلیف بزرگی است،‌ ما اسطوره‌هایی مانند تختی را به خاطر داریم که تنها روی تشک پهلوان نبود؛ بلکه به مناطق زلزله زده و سیل زده آمد و علاوه بر یاری رسانی،‌ کمک های مردم را نیز به این مناطق انتقال داد.

مشاور رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی تاکید کرد: شخصیت هایی مانند حاج قاسم سلیمانی الگوهای ما هستند که امروز در صحنه حضور دارند و باقی افراد را به کمک کردن دعوت می کنند. تمامی این موارد امتحان الهی است؛ جوانی که غیرت ملی و دینی دارد، با مشاهده صحنه‌های امروز نباید آرام بنشیند. دانشجویان دانشگاه آزاد، استادان و اعضای هیئت علمی باید به عنوان یک مقطع مهم تاریخ نقش آفرینی داشته باشند. این مقطع برای ما امتحانی است که دریابیم تا چه اندازه‌ای می‌توانیم سهم انسانی و تکلیف دینی خود را انجام دهیم، خداوند باری تعالی کمک‌هایمان را می‌بیند. ان‌شاءالله با عزم و انگیزه‌ای که در دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه وجود دارد، بتوانیم در امتحان الهی پیروز شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001475

وب گردی

وب گردی