رونق محصولات فناورانه حوزه سلامت با حمایت از مرکز رشد دانشگاه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ضمن این بازدید حمایت از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید باهنر کرمان را در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریس جمهوری در ادامه سفر فناورانه به استان کرمان، ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان حمایت از ایجاد و راه اندازی نخستین اتاق تمیز (clean room) در دانشگاه علوم پزشکی کرمان را در دستور کار معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار داد. همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با انعقاد قراردادی حمایت از مرکز جامع طب بازساختی در استان کرمان را بر عهده گرفت.

سلول های بنیادی در دو نوع خون ساز و غیر خون ساز هستند که این مرکز در حوزه سلول های غیر خون ساز گام های مختلفی را در درمان و ترمیم مشکلات غضروفی، قرنیه چشم و ارائه فرآورده های سلولی در مرحله کارآزمایی های بالینی انجام داده است.

درمان بیماری های پوستی ، تولید محصولات زیستی سلولی و داربست های سلولی، فاکتورهای رشد مشتق از خون در کنار ایجاد بانک های سلول های بنیادی، بخشی از فعالیت های مرکز جامعه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به کمک دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان این حوزه است.

این مرکز موفق شده به کمک فناوری شرکت‌های دانش بنیان بانک جامع سلول های بنیادی دندان شیری راه اندازی کند و برای نخستین بار، اقداماتی چون پیوند غضروف را با موفقیت به سرانجام برساند.

مرکز جامع سلول های بنیادی در دل دانشگاه علوم پزشکی کرمان از پنج سال پیش فعالیتش را در حوزه سلول های بنیادی آغاز کرده است.

معاون علمی و فناوری ریس جمهوری در بخشی از سفر به استان کرمان، به گفت‌وگو با فعالان دانش‌بنیان و فناور نشست و با ارائه دغدغه‌ها و نیازهای این کسب و کارها، زمینه رونق تولید محصولات دانش‌بنیان و فناورانه فراهم شد.

سورنا ستاری سفر خود به استان کرمان را با آشنایی توانمندی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در شهرک صنعتی خضرا آغاز کرد.

شرکت های دانش بنیان و مستقر در شهرک صنعتی خضرا کرمان توانمندی های خود را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارائه کردند و دراین بازدید مدیران عامل‌ها گفت وشنودی درخصوص نیازهایشان داشتند.

این شرکتها با فعالیت در حوزه های برق و الکترونیک، صنایع پلیمری و کشاورزی فعال محصولات دانش بنیان را به بازار داخلی و بین المللی عرضه می کند.

ستاری نخست به شرکت ویژگان بسپار شرق رفت و از توانمندی‌های این شرکت دانش بنیان در حوزه تولید کامپاند‌های پلیمری و لوله‌های پلی اتیلن دیدن کرد. این شرکت توانسته است 115 نفر از متخصصان کشور را به اشتغال بگمارد و با بومی کردن دانش فنی این حوزه، توانسته است تولید محصول دانش بنیان داخلی را رونق دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچین با دستاوردهای شرکت دانش بنیان لاوان تابلو که در زمینه طراحی و تولید انواع تابلوهای فشار ضعیف و فشار قوی علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای صنعت برق کشور، در عرصه صادرات نیز فعال است. این شرکت با حدود ۱۱۰ نفر نیروی انسانی اکنون محصولات خود را صادر کرده و وارد مرحله ارزآوری شده است.

همچنین ستاری از شرکت گشت گستر بوتیا سبز کریمان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی سبک فعالیت دارد، بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت و با اشاره بر رسیدگی ویژه وقول پیگیری در رفع مشکلات آنها بر رفع فوری نیازها در جهت رونق تولید این کسب و کارها تاکید کرد.

رونق محصولات فناورانه حوزه سلامت با حمایت از مرکز رشد دانشگاه

گفت و شنود با فعالان فناور مستقر در مرکز واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی کرمان بخش دیگری از سفر فناورانه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به کرمان بود. در این مرکز رشد فعالان فناور و نوآور که در حوزه تولید محصولات پزشکی و سلولی، سموم و مواد دفع آفات و حشرات، درمان و ترمیم زخم و سوختگی، سامانه نرم افزاری افزایش سطح عملکرد و فناوری معادن محصولات و خدماتشان را برای ارائه به بازار آماده می‌کنند، مستقر هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ضمن این بازدید حمایت از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید باهنر کرمان را در دستور کار قرار داد.

اختصاص اعتبار به فناوران بومی با حمایت از صندوق پژوهش و فناوری

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری وشکوفایی، به صندوق تازه تاسیس پژوهش و فناوری استان کرمان اعتبار اختصاص می یابد.

حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری استانی به عنوان یک مدل کارآمد برای ایجاد بستر مناسب کارآفرینی نوآورانه و فناورانه در دستور کار معاونت علمی و فناوری انجام شد.

با این کار راه برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و فناورانه بومی به طریق حمایت های دقیق و شناخت از فعالان فناوران استانی هموار می‌شود.

رونق تولید با کمک دستاوردهای فناورانه پارک

شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان فرصتی پیدا کردند تا در نشستی صمیمی، ضمن معرفی توانمندی های فناورانه و نوآورانه شان، بدون واسطه و مستقیم از دغدغه‌ها، نیازها و ضرورت های تولید و ارائه خدماتشان با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بگویند.

معاون علمی و فناوری در ادامه سفر به کرمان درنشستی صمیمی با فعالان فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان، پای صحبت های آنان نشست.

فناوران و دانش بنیانی ها، نیازها و دغدغه هایشان را برای رونق تولید محصولات دانش بنیان مطرح کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دستورات لازم برای رفع موانع پیش روی این کسب و کارها، تسهیل فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات فناورانه، بر ضرورت هم دلی و همکاری تمامی بخش های دست اندرکار استانی برای کمک به تسهیل این فرآیند تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001506

وب گردی

وب گردی