هشتگ «من سپاهی ام» پاسخ دندان شکن فعالان مجازی به کابوی آمریکایی!

پس از اعلام رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، موج عظیمی از واکنش ها علیه این اقدام خصمانه آمریکا در فضای مجازی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز دوشنبه(19 فروردین) دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در اقدامی مضحک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید درباره فرمان دونالد ترامپ منتشر شده، تاکید شده است که این تصمیم با هدف مبارزه با تروریسم جهانی ایران و افزایش فشارهای مالی بر ایران و انزوای بیشتر این کشور اتخاذ شده است.

ایالات متحده آمریکا پیش از این نیز چندین شخص و نهاد را به دلیل همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه قرار داده بود. لازم به ذکر است که این تحریم ها نه تنها پس از خروج آمریکا از توافق برجام، بلکه در زمان حضور آمریکا در توافق هسته ای در زمان دولت باراک اوباما اعمال شده بود.

این رخداد واکنش های بسیار زیادی را از سوی مسئولان کشور و همه جریانات و گروه های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به همراه داشت. «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس و «علی مطهری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله کسانی بودند که در صفحه توییتر خود نسبت به اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نبود و بسیاری از کاربران توییتر از شب گذشته با هشتگ «#من_سپاهی_ ام» موجی عظیم را در واکنش به این اقدام آمریکا آغاز کرده اند؛ برخی از واکنش های مردم و فعالان صفحات مجازی به شرح زیر است:

سید رضی با انتشار عکسی از سخنان امام خمینی(ره) نوشته: «واکنش امام خمینی به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا: ای کاش من هم یک پاسدار بودم...»

میثم تقی پور از فعالان فضای مجازی با انتشار عکسی از دو تن از سربازان سپاه پاسداران که در مناطق سیل زده کشور مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند نوشته است:« کاش همه تروریست ها مثل شما بودند».

علی قلهکی از فعالان سیاسی و فضای مجازی در صفحه توییتر خود با کنایه به دولت نوشته است: « کاش لایحه مقابله با دولت آمریکا رو روحانی به مجلس می داد؛ چرا؟!

1. چون طرح های عمرانی سپاه رو دولت افتتاح می کنه 2. چون سیلاب اخیر رو سپاه در غیاب دولت مدیریت کرد 3.چون قاسم سلیمانی سپاه در منطقه، داعش رو زمین گیر میکنه و ظرفیت برای چونه زنی دولت خلق می کنه».

محمد پاداش با اشاره به اقدامات سپاه مبنی بر تامین امنیت کشور نوشته است:« تبعیض یعنی این که سپاهی از سوی اجنبی تروریست خوانده شود و از سویی تیر زخم زبان عناصر عاری از شرف را بخورد! سپاهی که چه جنگ باشد چه نباشد، سینه اش برای امنیت مردمش سپری از جنس فولاد است».

احمد احمد زاده با انتشار عکسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در صحن علنی امروز در واکنش به اقدام آمریکا لباس سپاه بر تن کرده بودند، نوشته است:« مجلس پر از تروریست...»

میلاد فیضی نوشته است: «تایملاین نیست که، مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامیه»

حسین دلیریان از فعالان مجازی ضمن تبریک روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) نوشته است: «روز پاسدار بر همه پاسداران تایم لاین مبارک باد؛ چه اونهایی که به افتخار پوشیدن لباس سبز پاسداری نائل اومدن و چه اونایی که این افتخار نصیب شون نشد؛ اما پاسداری از آرمان و اهداف انقلاب اسلامی در فضای مجازی کم نذاشتن».

انتهای پیام/

کد خبر: 1001544

وب گردی

وب گردی