اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درخصوص کمک به سیل‌زدگان

بسیاری از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، دانشگاه لرستان و دانشگاه صنعتی جندی شاپور به سیل زدگان کمک کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از آغازین روزهایی که شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان در استان گلستان با موضوع سیل و سیلاب روبرو بودند در حال همکاری در عرصه‌های مختلف هستند. در همین خصوص از روز سوم سیل در استان گلستان، دکتر نجفی‌نژاد ریاست دانشگاه به همراه جمعی از معاونان و اعضای هیأت علمی در مناطق سیل‌زده حاضر شدند و از نزدیک در جریان موضوع سیل قرار گرفتند.
همچنین به همت بسیج اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تعدادی اقلام بهداشتی، آب معدنی و سایر وسایل مورد نیاز مردم تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع شد. گفتنی است، از نهم تا شانزدهم فروردین ماه با همکاری بسیج دانشجویی، روزانه ۳۵۰۰ پرس غذای گرم را در سلف سرویس این دانشگاه تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع شد.
دکتر نجفی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در برنامه دید و بازدید نوروزی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه از برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه مدیریت و کنترل سیلاب در این دانشگاه و اختصاص یک روز از حقوق همکاران دانشگاهی خبر داد.
شایان ذکر است، در حال حاضر، بسیج کارکنان دانشگاه، بسته‌هایی شامل لوازم التحریر، البسه، پوشاک بچه و... را را در حال آماده‌سازی دارد که قبل از بازگشایی مدارس، در این مناطق توزیع خواهد شد.

ارسال محموله کمک‌های اهدایی دانشگاه لرستان به مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر
از چند روز گذشته تاکنون، دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، همراه با دکتر سیدموسی خادمی استاندار لرستان، به صورت مستمر در مناطق سیل زده شهرستان پلدختر حضور یافته و با سیل زدگان، ابراز همدردی نموده‌اند.
همچنین، با مشارکت و کمک اعضای هیئت علمی و کارکنان گرامی دانشگاه لرستان و همیاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، محموله کمک‌های مختلف اهدایی دانشگاه لرستان شامل مواد مختلف غذایی، به مناطق سیل زده شهرستان پلدختر ارسال شد.

دانشجویان جهادگر دانشگاه سمنان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام می‌شوند
بیش از ۳۵ نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان در قالب گروه جهادی مهاجر پنجشنبه ۲۲ فروردین به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام می شوند.
عندلیب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان در این خصوص گفت: این دانشجویان برای خدمت رسانی به مردم سیل زده پلدختر در استان لرستان اعزام می شوند و به مدت یک هفته در این منطقه حضور دارند و به مردم سیل زده کمک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه مناطق سیل زده نیاز مبرم و فوری به کنسرو، پتو، آب معدنی، لوازم بهداشتی، لباس گرم، شیر خشک و غذای کودک، زیراندار و حصیر پلاستیکی و چکمه دارند خاطر نشان کرد: افرادی که مایل‌اند در این اقدام خیر و خداپسندانه مشارکت نمایند، می توانند علاوه بر کمکهای نقدی اقلام مورد نظر را به نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان واقع در پردیس شهدا و مسجد امام علی تحویل داده تا کمک های انسان دوستانه آنان در قالب اعزام اردوی جهادی دانشگاه سمنان به دست هم‌وطنان گرفتار در سیل برسد.
همچنین تاکنون حدود ۱۰ میلیون ریال کمک نقدی از سوی خیران برای کمک به مردم مناطق سیل زده استان لرستان جمع آوری شده و سایر علاقه‌مندان نیز می توانند برای اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به مسجد امام علی (ع) دانشگاه مراجعه کنند.

تهیه بیش از ۳هزار بسته غذایی گرم از سوی دانشگاه صنعتی جندی شاپور جهت ارسال به مناطق سیل‌زده
دانشگاه صنعتی جندی شاپور شهرستان دزفول، طی یک حرکت خودجوش و خیرخواهانه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، برای سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و لرستان نموده است.
بر اساس این گزارش، در این حرکت خداپسند، مقدار قابل توجهی اقلام غیرنقدی و وجوه نقدی گردآوری شده که در روز سه شنبه توسط کاروانی از دانشگاه صنعتی جندی شاپور به مناطق گرفتار شده در سیل استان‌های خوزستان و لرستان ارسال خواهد شد.
همچنین به همت دانشگاهیان این دانشگاه بیش از ۳ هزار بسته غذایی گرم جهت ارسال به مناطق سیل زده تهیه شده است.

اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی هویزه جهت هرگونه همکاری درخصوص کمک به سیل‌زدگان
دکتر فرشیدی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ضمن بازدید از سیل بند سبحانیه و مناطق سیل‌زده اظهار داشت: این دانشگاه ضمن تامین مواد غذایی در روزهای اخیر، آمادگی هرگونه مساعدت و همکاری در خصوص کمک به سیل‌زدگان را دارد.
همچنین با همت کارکنان دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، سیل‌بندی بر روی درب ورودی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ایجاد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001551

وب گردی

وب گردی