رای گیری انتخابات پارلمانی اسرائیل آغاز شد

انتخابات پارلمانی اسرائیل در حالی از صبح امروز سه شنبه آغاز شده که صهیونیستها در این انتخابات قرار است با رایشان سرنوشت تداوم نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» در این رژیم را تعیین کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حوزه های رای گیری در اراضی اشغالی از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی (کنست) باز شده اند و پیش بینی شده که نخستین نتایج این انتخابات با خاتمه رای گیری و بر مبنای نظرخواهی انجام شده از رای دهندگان به هنگام خروج از حوزه های رای گیری منتشر شود.

این انتخابات مشخص خواهد کرد که آیا «بنیامین نتانیاهوم رهبر حزب لیکود برای پنجمین دور به نخست وزیری اسرائیل خواهد رسید یا خیر.

رقیب اصلی نتانیاهو در این انتخابات «بنی گانتس»، فرمانده سابق ارتش اسرائیل و رهبر حزب «آبی و سفید» است و نظرسنجی ها پیش‌بینی کرده اند حزب او ۳۱ کرسی کنست را از آن خود کند.

گانتس یک فرمانده سابق نیروهای مسلح و یک شخصیت نوظهور در عرصه سیاسی است که محبوبیت قابل توجهی در میان اسرائیلی‌ها دارد. او و «موشه یعالون»، وزیر جنگ سابق اسرائیل از جناح راست و «یائیر لاپید»، وزیر دارای سابق با گرایش چپ میانه با یکدیگر متحد شده‌اند تا حزب تازه تأسیس میانه‌رو «آبی و سفید» را تشکیل دهند.

نظرسنجی ها حاکی از آن بوده اند که احزاب متعلق به نتانیاهو و گانتس احتمالا در این انتخابات تعداد کرسی های برابری را کسب کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001557

وب گردی

وب گردی