۸۵ مدرسه در سیل  تخریب شد/۷۱۶ هزار دانش آموز خوزستانی تحت تاثیر سیل بودند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد دانش آموزان مناطق سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر بوده و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیدند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد تقی زاده گفت: ۱۴ شهرستان توسط سه رودخانه کارون، دز و کرخه دچار سیلاب شدند.

وی افزود: دزفول، شوش، شاهور، شوشتر، باوی، اهواز، کارون، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، هویزه و بستان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد دانش آموزان ۱۴ شهرستان سیل زده استان تصریح کرد: تعداد دانش آموزان مناطق سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر است و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیدند.

تقی زاده گفت: ۲۰۷ مدرسه، اردوگاه و یک سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و ۱۴ هزار نفر هم در مناطق امن در مدارس اسکان پیدا کردند.

وی ادامه داد: این ۱۴ شهر میان هفت معاون آموزش و پرورش خوزستان تقسیم شده و نخستین اقدام تشکیل ستاد مدیریت بحران در آموزش و پرورش استان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در مناطق آموزش و پرورش اهواز ستاد امداد فرهنگیان تشکیل شد و کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اقلام مورد نیاز جمع آوری و به مناطق سیل زده اعزام شد.

تقی زاده اضافه کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در زمان شروع بحران سیلاب در استان ایجاد آشپزخانه و توزیع غذای گرم میان سیل زدگان بود و اغلب آشپزخانه‌ها توسط فرهنگیان تشکیل شد.

وی گفت: همچنین با همکاری سپاه خوزستان برای انتقال سیل زدگان استان به مناطق امن وسیله نقلیه فراهم و توزیع وسایل ورزشی میان دانش آموزان مستقر در اردوگاه‌ها و مدارس سیل زده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: حمام و سرویس بهداشتی سیار از دیگر خدمات ما به سیل زدگان استان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001558

وب گردی

وب گردی