وضعیت مالی امسال بدتر از سال 97 است/ باید بیشتر صرفه جویی کنیم

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: سال ۹۷، شرایط مالی بد بود و می توان گفت در سال ۹۸، اوضاع بدتر است! به دلیل حادثه تلخ سیل، دولت مبلغ زیادی را برای استان‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته و بنابراین ما باید صرفه جویی بیشتری انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه جشنواره فرهنگی، ورزشی ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، امروز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۸) با حضور رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان در سالن کنفرانس غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در این مراسم با اشاره به حادثه تلخ سیل در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: سال ۹۷ با فراز و نشیب های فراوان به پایان رسید ولی ورزشکاران و تیم های ما در سطحکشور موفق ظاهر شدند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی، از اعتبارات داخلی هزینه کرده و توانستیم ۹۰ درصد برنامه های خود را محقق کنیم ولی متاسفانه دو مورد از برنامه های ما به دلایل گوناگون اجرا نشد.

امیر فولادی با بیان اینکه در رشته های مختلف، عملکرد خوبی داشتیم، تصریح کرد: در سطح جهانی هم توانستیم افتخاراتی در رشته های کشتی و دوچرخه سواری کسب کنیم. برای نخستین بار میزبان مسابقات تیر و کمان سیزم هم بودیم که در این رقابت هم درخشان ظاهر شدیم.

امیر فولادی تأکید کرد: ۲۹ فروردین، روز ارتش است و به همین دلیل برنامه های ورزشی ما خیلی زود و در اولین ماه سال آغاز می شود.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال، بیستمین سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی است. فردا بیش از هزار ورزشکار ارتش بر سر مزار این شهید بزرگوار حاضر می شوند و بعد به حالت دویدن، مسیر را تا حرم امام راحل طی می کنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش تصریح کرد: تعدادی از قهرمانان دوچرخه سواری ارتش ما هم از ستاد نیروی هوایی رکاب می زنند و در حرم امام خمینی (ره) به ما ملحق می شوند.

امیر فولادی با تأکید بر توجه ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به ورزش کوه نوردی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه کوه نوردی داریم که ورزشکاران ما راهی ارتفاعات می شوند و البته اقدام به پاکسازی کوه نیز خواهند کرد. کوه نوردی یکی از رشته های کاربردی و مورد توجه ارتش محسوب می شود.

وی افزود: سال گذشته ۴ تیم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی و پدافند، هر کدام متشکل از ۳۰ نفر در یک ساعت مقرر، قله دماوند را فتح کردند که در نوع خود بی‌سابقه بود.

امیر فولادی تاکید کرد: روز ۲۷ فروردین، برنامه ای برای تقدیر از باستانی‌کاران هم داریم و هیئت جانبازان ما نیز مسابقات گلبالی برای جانبازانِ نابینا از دو چشم، نه تنها برای ورزشکاران ارتش بلکه با حضور ورزشکاران سپاه و نیروی انتظامی برگزار می کند.

وی با بیان اهمیت نقش خانواده نیروهای ارتش در انجام هر چه بهتر وظایف و خدمات افزود: برای بانوان و خانواده نیروهای ارتش هم برنامه هایی مانند پیاده روی و ... داریم.

امیر فولادی با اشاره به مهمترین برنامه های خود برای سال ۹۸ گفت: مسابقات سیزم، مهرماه امسال در چین برگزار می شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ رشته، تیم های خود را به این مسابقات اعزام می کند.

امیر فولادی در پاسخ به سوال ایسکانیوز مبنی بر اینکه در سال ۹۸ چه تدبیری برای حل مشکلات مالی اندیشیده‌اند، گفت: سال ۹۷، شرایط مالی بد بود و می توان گفت در سال ۹۸، اوضاع بدتر است! به دلیل حادثه تلخ سیل، دولت مبلغ زیادی را برای استان‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته و بنابراین ما باید صرفه جویی بیشتری انجام دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد ما از هزینه اتفاقاتی مانند جشنواره ها کم کنیم و تمرکز خود را روی کلاس های آموزشی بگذارسم. البته ناگزیر از برگزاری ۱۴ اردو برای تیم های ورزشی خود هستیم چون مسابقات المپیک سیزم را پیش رو داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001574

وب گردی

وب گردی