شکوفا: بررسی سطح زمین در مناطق سیل زده به کمک بالن بام ۵۰

رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی، گفت: برای اولین بار در یک کار جدی و در شرایط بحرانی تصاویر مورد رصد قرار گرفت و این توانمندی تا حدی قابل توجه، به مسئولان ستاد بحران کمک کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «امید شکوفا» رئیس «مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران» در نشست خبری این سازمان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: در مرکز تحقیقات استراتژیک ما، بهترین متخصصان سنجش از راه دور کار می‌کنند و قابلیت‌های بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند که به پشتوانه این توانمندی‌ها وضعیت بحرانی مناطق سیل زده را پیگیری کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی افزود: برای اولین بار در یک کار جدی و در شرایط بحرانی، تصاویر مورد رصد قرار گرفت و این توانمندی تا حدی قابل توجه، به مسئولان ستاد بحران کمک کرد.

در ادامه این نشست خبری، زینی‌وند مدیر پروژه کشتی هوایی درباره ویژگی‌های بالن مخابراتی گفت: بالنی که در پل دختر نصب شده، بام ۵۰ است و توانایی حمل ۵۰ کیلو بار را دارد.

وی ادامه داد: طول این بالن ۱۵ متر و وزن آن حدود ۳۰۰ کیلوگرم است و این بالن برای پوشش سطح گسترده‌ای از زمین به کار می‌رود.

زینی‌وند با اشاره به چگونگی بررسی سطح زمین به کمک بالن بام ۵۰، گفت: این بالن سرعت باد و جهت زاویه را مشخص و به ۲ روش دستی و هوشمند وضعیت را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001580

وب گردی

وب گردی