بهره‌برداری از اولین کارگاه طراحی و دوخت دانشگاه آزاد اراک در فروردین 98

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: امیدواریم با تکمیل تجهیزات کارگاه تا پایان فروردین‌ماه سال جاری شاهد بهره برداری کامل این کارگاه به عنوان اولین کارگاه طراحی و دوخت دانشگاه آزاد به عنوان یک برند در کشور باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، نشست نوروزی سال 1398 با حضور عباسعلی حیدری دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر برگزار شد.

عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و اعیاد رجب و شعبان افزود: در آغازین روزهای سال 98، ملت و کشور ما با وجود مشقات و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کرد، شاهد حوادث طبیعی چون سیل و زلزله نیز بود که اغلب مناطق روستایی و اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه با این حوادث بیشترین خسارات را تجربه کردند.

وی خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران یک بار دیگر نشان دادند که در نوع‌دوستی سرآمد هستند. در همین راستا همکاران ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز، دین خود را به هموطنان ادا کرده اند. این در حالی است که مجموعه مدیران، کارکنان و اساتید دانشگاه در اقدامی هماهنگ، بخشی از حقوق خود را به حساب کمک به سیل‌زدگان استان های گلستان، خوزستان و لرستان واریز خواهند کرد تا آنها نیز سهمی دراین خصوص داشته باشند چرا که معتقدیم این امر یک امتحان و آزمون الهی است و ما نیز موظفیم التیام‌بخش گوشه ای از رنج های هموطنان خود باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی اراک تاکید کرد: در سال 97 با کمک و همکاری اعضای هیئت علمی، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه، فعالیت هایی در عرضه های مختلف با وجود مشکلات، محدودیت ها و فراز و نشیب های موجود داشتیم که در برخی موارد نیاز به تقویت بیشتر آنها داریم.

وی تصریح کرد: عمده مشکلات در دانشگاه به تبعیت از بخش های دیگر جامعه، مشکلات اقتصادی بود که بحمدالله و با تحمل ملت عزیز ایران و همکاران ما در دانشگاه، این مرحله را پشت سر گذاشتیم. به امید اینکه در سال 98 مسیر روشن تر و فعالانه تری را دنبال کنیم.

حیدری به بحث نظام‌مند کردن و انضباط بخشی بر فعالیت های آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در خصوص بحث حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه، سیاستی اتخاذ شد تا بر اساس قوانین موجود از پتانسیل و ظرفیت همه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به نحو مطلوب استفاده شود. لازمه آن حضور محسوس‌تر اعضای هیئت علمی در دانشگاه بود که با همکاری مناسب اغلب همکاران رقم خورد و سزاوار قدردانی است. در این خصوص یک موفقیت نسبی با همکاری و همراهی اعضای هیئت علمی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: طبق مقررات، اعضای هیئت علمی 32 ساعت در هفته حضور موظف دارند که بخشی از این حضور، تدریس موظف و بخشی دیگر فعالیت های آموزشی و پژوهشی با حضور در دانشگاه به شمار می رود که در این راستا ما نیز بر اجرایی کردن این قاعده و قانون برنامهریزی هایی داشتیم و مصمم هستیم قانون موجود را نظام‌مندتر کرده و انضباط بیشتری به آن ببخشیم و انتظار داریم با ایجاد بستر مناسب، اعضای هیئت علمی نیز در شرایط فعلی دانشگاه، ما را در برون رفت از مشکلات موجود حمایت و یاری کنند.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به تغییر گام به گام و تدریجی رویکرد دانشگاه گفت: مهمترین منبع درآمدی دانشگاه، شهریه های پرداختی از سوی دانشجویان به شمار می آید، پس ناگزیر هستیم بر جذب دانشجو تمرکز بیشتری داشته باشیم چرا که افت ورودی دانشجو در یک سال می تواند آثار خود را در سال های متمادی به جای بگذارد.

حیدری بیان کرد: در سال 98 کمیته ای برای جذب دانشجو تشکیل دادیم که امیدواریم با تلاش و همکاری کلیه مدیران، معاونان، کارکنان و اساتید دانشگاه، شاهد جذب دانشجویان بیشتر در رشته ها و مقاطع مختلف باشیم و سیر صعودی سال 97 را در سال جدید با قدرت بیشتری ببینیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اراک به بحث جذب دانشجویان خارجی از سال 96 اشاره کرد و گفت: جذب دانشجویان خارجی در سال 97 افزایش داشت، به طوری که در حال حاضر 50 دانشجوی خارجی که بیشتر آنها عراقی هستند، در دانشگاه آزاد اسلامی اراک تحصیل می کنند. اگرچه انتظار داریم با هدفگذاری های انجام شده، این میزان دانشجو را در سال 98 حداقل به 150 دانشجو افزایش دهیم. بنابراین می طلبد شرایطی برای رضایتمندی دانشجویان خارجی در همه مقاطع ایجاد کنیم.

وی از فعالیت مرکز آموزش های کوتاه مدت دانشگاه به عنوان یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال 97 نام برد و تأکید کرد: مرکز آموزش های کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی استان در مجتمع قائم‌مقام فراهانی در راستای رسالت اصلی دانشگاه آزاد که همان ارائه سرویس آموزشی به نهادها، صنایع و مجموعه های دولتی و غیر دولتی است، فعالیت می کند که در این زمینه نیز موفقیت های نسبی را شاهد بوده ایم ولی تا رسیدن به اهداف دانشگاه و نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم و می طلبد اعضای هیئت علمی، همکاری و همدلی بیشتری در این راستا داشته باشند تا شاهد رونق فعالیت های مرکز آموزش های کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی اراک باشیم.

وی از راه اندازی کارگاه طراحی و دوخت به عنوان یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال گذشته نام برد و افزود: در سال 97 حدود هزار و 500 دست لباس فرم دانش آموزان مدارس سمای اراک توسط این کارگاه طراحی و دوخته شد. این در حالی است که امیدواریم با تکمیل تجهیزات کارگاه تا پایان فروردین‌ماه سال جاری شاهد بهره برداری کامل این کارگاه به عنوان اولین کارگاه طراحی و دوخت دانشگاه آزاد به عنوان یک برند کشوری در کشور باشیم و با گسترده کردن فعالیت آن به عنوان نمایشگاه و مجموعه تحقیقات در بحث طراحی و دوخت، سفارش کلیه مراحل طراحی و دوخت لباس های فرم و غیر فرم به این مرکز داده شود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد استان مرکزی بیان کرد: همچنین در سال گذشته با همکاری دانشکده مدیریت، فرم ارزیابی طراحی شده و بعد از تبدیل به نرم افزاری جامع، مکانیزمی برای تعیین درصد حق تخصص کارکنان ایجاد شد تا بدین ترتیب کارکنانی که با تعهد بیشتر، حجم بیشتری از کارها را به دوش می گیرند و در راستای اهداف دانشگاه، خدمت می کنند، حق تخصص بیشتری دریافت کنند تا در این خصوص عدالت برقرار شود.

حیدری در پایان به توسعه مدارس سما، استفاده از ظرفیت و پتانسیل های اعضای هیئت علمی دانشگاه، تقویت تعاونی مصرف و ارائه خدمات مطلوب‌تر به دانشجویان اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان، یکی از وظایف و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود چرا که مطلوب بودن خدمات آموزشی در دانشگاه، در جذب دانشجویان جدید مؤثر خواهد بود. در این زمینه نیز مصمم هستیم تا یک انضباط جدی در بخش آموزش ایجاد کنیم و در این مسیر، گام های بیشتری را برداریم.

همتی: از دانشگاه آزاد استان مرکزی می‌خواهم در حمایت از سیل‌زدگام گام بردارد

در ابتدای این نشست، حجت السلام والمسلمین مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت از مدیران، معاونان، کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست تا به هر شکل که برای آنها مقدور است، در مسیر حمایت و دستگیری از هموطنان سیل زده استان های گلستان، خوزستان و لرستان گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: بلایای طبیعی چون سیل و زلزله، امتحان الهی به شمار می‌روند؛ چه برای کسانی که با این مشکل مواجه می شوند و چه آنهایی که از دور نظاره‌گر آن هستند. پس سعی کنیم با مشارکت در این امر خداپسندانه، از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و ضمن پذیرش آن در برابر آزمایش الهی سر تسلیم فرود آوریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید گفت: امیدواریم تلاش و همدلی و صبر و شکیبایی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی زمینه ساز شادی و نشاط و رونق تولید و اقتصاد در کشور شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001586

وب گردی

وب گردی