۱۷۴ هزار هکتار از مناطق خوزستان زیر آب رفته است/ پایش شبانه‌روزی مناطق سیل زده

مدیر پروژه‌های سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: بر اساس تصاویری که دیروز به دست آمده متوجه شدیم ۱۷۴ هزار هکتار از مناطق خوزستان زیر آب رفته است که این آمار ۳ روز پیش ۱۳۳ هزار هکتار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، داوود عاشورلو مدیر پروژه‌های سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی ایران در نشست خبری ، اظهار کرد: پس از وقوع سیل کار خود را آغاز کردیم؛ اما به دلیل آن که در شرایط ابری امکان بررسی سطح زمین وجود نداشت با مشکل مواجه شدیم.

مدیر پروژه‌های سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی ادامه داد: در روز‌های اول سیل به کمک داده‌های فضایی اروپا توانستیم روستا‌ها و جاده‌های زیر آب رفته را رصد کنیم و به کمک همین داده‌های فضایی حرکت آب از آق‌قلا به گمیشان مشاهده شد.

وی با بیان اینکه دریاچه‌های مختلفی در بالادست شهر‌های آق‌قلا و گمیشان ایجاد شده بودند، گفت: تصاویر ماهواره‌ای به ما نشان دادند که در بالادست این شهر‌ها دریاچه‌هایی تشکیل شده‌اند که می‌توانند برای این شهر‌ها خطر آفرین باشند.

عاشورلو تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که دیروز به دست آمد سطح بارندگی در گلستان به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است، مسئولان فضایی کشور لحظه به لحظه و به صورت شبانه روزی تصاویر ماهواره‌ای را دریافت و رصد می‌کنند.

مدیر پروژه‌های سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی با اشاره به استان خوزستان گفت: از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد لحظه به لحظه تمام مناطق استان خوزستان توسط ماهواره‌ها مورد پایش و رصد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: نقشه‌های فضایی به دو صورت هوشمند و عادی در اختیار مسئولان قرار می‌گیرند.

عاشورلو درباره میزان آب گرفتگی استان خوزستان، گفت: بر اساس تصاویری که دیروز به دست آمده متوجه شدیم ۱۷۴ هزار هکتار از مناطق خوزستان زیر آب رفته است که این آمار ۳ روز پیش ۱۳۳ هزار هکتار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001587

وب گردی

وب گردی