پایش سلامت بدن با نوآوری ایرانی

به تازگی گروهی از محققان ایرانی موفق به ساخت یک اسکنر شده‌اند که قادر است در کمتر از 1 دقیقه اسکن سه بعدی بدن را انجام دهد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در سال های اخیر فعالیت استارتاپ ها در ایران با سرعت رو به رشد بوده است. به تازگی گروهی از محققان ایرانی موفق به ساخت یک اسکنر شده اند که قادر است در کمتر از 1 دقیقه اسکن سه بعدی بدن را انجام دهد. این دستگاه که در حوزه پایش سلامت بدن کاربرد دارد توسط یک استارتاپ طراحی و ساخته شد.

نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است. کافی است فرد چند ثانیه بدون حرکت بر روی صفحه ای گردان بایستد تا دستگاه با استفاده از امواج امن مادون قرمز اطلاعات میلیون ها نقطه از بدن او را ثبت کند. در پایان نیز با استفاده از این اطلاعات پارامترهای مختلف بدن همچون سایز دور کمر، وزن، قد، درصد چربی و حجم و ابعاد محیطی بخش های مختلف محاسبه می شود. این فناوری روشی دقیق برای مشاهده تغییرات اندام های مختلف بدن در طول زمان است. به کمک این دستگاه شاخص توده بدن نیز محاسبه می شود.

همچنین دستگاه در حوزه پزشکی تا باشگاه های بدنسازی کاربرد دارد. البته نمونه امریکایی آن نیز در بازار وجود دارد اما این استارتاپ با حضور مهندسان ایرانی از نرم افزار تا سخت افزار دستگاه را در ایران ساخته اند. منوهای این دستگاه فارسی است و خریدار می تواند هر گونه تغییرات و شخصی سازی مد نظر خود را انجام دهد.

البته از مزیت های دستگاه استفاده از امواج مادون قرمز است که هیچ آسیبی را برای فرد به همراه ندارد. همچنین دقت بالای اندازه گیری آن نیز مهم است که درصد چربی با دقت 4 درصد و قسمت های مختلف بدن با دقت 5 میلی متر اندازه گیری می شود.

این استارتاپ قرار است در دوره های پیش شتابدهی که مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی برگزار می کند شرکت کند. در این دوره ها استارتاپ ها با قوانین بازار و توسعه محصولات خود در آن آشنا می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001600

وب گردی

وب گردی