آمریکا با تحریم سپاه، منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده  است

دانشجویان دانشگاه تهران در محکومیت طرح دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های تروریستی، بیانیه ای را به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه های  تهران صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در محکومیت طرح دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های تروریستی، دانشجویان دانشگاه تهران بیانیه ای را به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه های تهران صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ [سوره اﻷنفال : 57]
اگر انها را در (میدان) جنگ بیابی، آنچنان به آنها حمله کن که جمعیّتهایی که پشت سر آنها هستند، پراکنده شوند؛ شاید متذکّر گردند (و عبرت گیرند)!

امام خمینی (ره): اگر سپاه نبود کشور نبود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاورد‌های بزرگ ملت و انقلاب اسلامی ایران است که علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی، در عرصه‌های دیگری همچون سازندگی، عمران، خدمت‌رسانی به محرومان، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکر انقلابی، نقش‌آفرینی می نماید و براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی یکی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در چهل سال گذشته با تمام وجود از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری نموده است و مصداق این جمله رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قرار گرفته است که فرمودند: " جمله‌ی معروف امام (رحمه‌الله) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» به این دلیل بود که سپاه، شجره‌ی طیبه‌ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می‌تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است."

با توجه به برکات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته انقلاب اسلامی و با نگاه به اینکه اساس مشکل استکبار جهانی، وجود جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران است؛ دشمن بخصوص استکبارجهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بارها به بهانه های واهی در صدد ضربه زدن به این رکن رکین انقلاب بر آمده با روشهای مختلف اعم از تخریب، ترور، تحریم و... مورد هجه و حمله قرار داده است

این باردولت آمریکا در اقدامی ماجراجویانه، طرحی مسکوت را که یک بار در سال ۹۶ از طرح و تصویب آن عقب نشینی کرد و از دستور خارج نمود را دوباره مطرح و کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام نماید. این اولین باری است که نیروی رسمی یک کشور یک سازمان تروریستی نامیده می شود.این در حالی است که تشکیل سپاه و فعالیت های آن نه تنها هیچ تناقضی با مفاهیم حقوق بین الملل ندارد بلکه همپوشانی هم دارد. تشکیل نیروی نظامی رسمی از صلاحیت هایی است که حقوق بین الملل تحت عنوان حاکمیت سرزمینی برای دولت ها در نظر گرفته و به رسمیت شناخته است. حقوق بین الملل بنابر اصل حاکمیت سرزمینی، این اختیار و اراده قانونی کشورها است تا قانون گذاری در مورد تشکیل نهاد های نظامی و تعیین کارویژه های هریک را پیگیری، مصوب و اجرا نمایند.

این مضحک است که اولین و بزرگترین حامی تروریست در دنیا، یک نیروی دفاعی و عامل امنیت منطقه در مقابل حملات تروریستی را تروریست اعلام می کند.اما این اقدام سبکسرانه برای ایران اسلامی تازگی چندانی ندارد و ملت ایران ۴۰ سال است که با این اقدامات امریکا روبروست و برایشان رفتار جدیدی نیست. بزرگ ترین تجربه ایران در این ۴۰ سال ایستادن در مقابل ظالمان و مستکبران عالم بوده است و به خوبی توانسته است با همین ایستادگی، معادلات بین المللی را تغییر دهد.

ایران یک کشور غنی و ریشه دار و متمدن و قدرتمند و دارای نفوذ در معادلات جهانی است، که لایه های نفوذش مخصوصا در منطقه انکار ناشدنی است. و این طرح در صورت تصویب قطعا تبعات سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.

جوانان مومن انقلابی انتظار دارد مسئولین در حوزه سیاست خارجی و نیز مجلس شورای اسلامی، ضمن اقداماتی متناسب، با این دست اعمال ناشایست دولت تروریست آمریکا که دارای سابقه است هر چه سریعتر برخورد و اقدام کنند.

آمریکا با این اقدام، منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده و علاوه بر دامن زدن به جنگ اقتصادی امنیت این کشوررا تهدید می کند.
این امکان برای دولت ایران است تا از طریق سازمان های ذیربط بین اللملی علیه دولت آمریکا اقدامات حقوقی شکل دهد. و مجلس شورای اسلامی بایستی با ارائه طرحی به صورت قانونی دولت آمریکا را یک دولت تروریستی معرفی نماید.

تحریم های آمریکا از سال ۱۹۷۹ به دلایل تروریست، اشاعه تسلیحات کشتار جمعی، فعالیت های مرتبط با مواد مخدر، نقض حقوق بشر، سلب مالکیت و تهدید های زیست محیطی ایجاد شد. این دلایل، دلایل احتمالی هستند و هنوز اثبات نشده اند.

اگر آمریکا مدعی است باید ادعای خود را اثبات کند و دلایل تروریست بودن ایران را به اثبات برساند. صرفا به دلیل ادعا و وجود احتمالات نمی توان یک کشور را از حقوق خود محروم کرد و زمانی که دلیلی آشکار بر خلاف قانون پیدا نشود تحریم ها خلاف حقوق بشر است. اصل بر برائت است و نه تروریست بودن و آمریکا باید ادعای خود را ثابت کند. در غیر این صورت آمریکا بدون دلیل، مردم ایران و یا سپاه پاسداران را از حقوق حتمی خود محروم کرده و این خلاف بیّن حقوق بشر است.

در پایان اشاره می کنیم که این مورد اذعان مسئولان آمریکایی است که عملی کردن این تهدید، می تواند عواقب وخیمی برای آمریکا داشته باشد. وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد دولت اوباما در واکنش به این تهدید گفته است:«سپاه در شرایط فعلی نیز کاملا تحریم است و این حرکت تنش افزا، صد در صد امنیت سربازان ما در منطقه را به خطر می اندازد»

آمریکایی ها خوب می دانند که تصویب این طرح به منزوی شدن آمریکا منجر خواهد شد و دستان ایران را برای مقابله جدی تر با نظامیان آمریکایی حاضر در منطقه باز تر خواهد کرد. آمریکایی ها خود به توان نظامی ایران اشراف دارند لذا اگر این اقدام صورت پذیرد آغاز اخراج نیرو های مزاحم امریکایی از منطقه غرب آسیا و آبهای خلیج فارس شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001608

وب گردی

وب گردی