واحد یزد لباس‌های فرم دانشگاه آزاد را تهیه می‌کند/ ارسال  100 دست لباس‌کار برای سیل زدگان لرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: بخشی از لباس فرم مربوط به دانشگاه آزاد و مدارس سما، توسط واحد یزد تولید شده و این واحد دانشگاهی 100 دست لباس کار برای نیروهای جهادی که برای کمک رسانی به استان لرستان اعزام شدند را تدارک دیده است.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در رونق تولید کشور و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در راستای تحقق این امر، گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، نقش دانشگاه در توسعه و رونق تولید ملی در جهت استحکام اقتصاد دانش بنیان انکارناپذیر است و کلیه دانشگاهیان کشور تلاش خود را در تحقق این امر انجام خواهند داد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و پتانسیل موجود، توانایی لازم برای حرکت در مسیر رونق تولید ملی را با بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان موجود در خود داراست و تا به امروز هم تولیدات بسیاری در این شرکت‌ها به ثبت رسیده که برای اولین بار در کشور تولید شده و منجر به خودکفایی ملی در تولید برخی از محصولات شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه درباره نقش این دانشگاه در رونق تولید، خاطر نشان کرد: یزد شهری صنعتی است و کارخانجات مختلفی در این شهر وجود دارد، دانشگاه آزاد یزد هم تا به امروز، فعالیت‌‌‌‌های گسترده‌‌ای در زمینه ارتباط دانشگاه با صنایع مختلف داشته و با توجه به اینکه عمده فعالیت این دانشگاه بر محور تولید پوشاک و نساجی قرار دارد گام‌های استواری در زمینه رونق تولید برداشته است.

وی متذکر شد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مدارس سما، بازار داخلی مناسبی برای عرضه پوشاک تولید شده در دانشگاه آزاد یزد بوده که تا به امروز بخشی از لباس فرم مربوط به این بخش‌ها، توسط واحد یزد تولید شده است و قطعا با توجه به توانایی موجود در این زمینه، صادرات پوشاک هم در آینده خواهیم داشت.

طباطبایی یادآور شد: رشته مهندسی نساجی از رشته‌‌‌های قدیمی دانشگاه آزاد یزد است و امکانات بسیاری از جمله کارگاه‌های خیاطی در این دانشگاه وجود دارد و حدود یکسال است که این کارگاه‌ها فعالیت گسترده‌‌‌‌ای دارند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یزد در پایان با توجه به توصیه دکتر طهرانچی مبنی بر ارائه خدمات توسط دانشگاه آزاد به مناطق سیل زده، متذکر شد: واحد یزد 100 دست لباس کار برای نیروهای جهادی که برای کمک رسانی به استان لرستان اعزام شدند را تدارک دیده و بخش زیادی از این پوشاک آماده شده که به زودی به این مناطق ارسال می‌‌شود.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1001620

وب گردی

وب گردی