کارشناس آلمانی: اقدام آمریکا در جهت فشار حداکثری بر ایران است

یک کارشناس مسایل غرب آسیا با اعلام اینکه اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اهداف مختلفی دارد گفت که این کار، گامی در جهت بی‌ثبات کردن ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«گیدو اشتاین‌برگ» کارشناس غرب آسیا از اندیشکده علم و سیاست در گفت‌وگو با شبکه خبری آلمانی «تس‌. د. اف»، اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تلاشی در راستای اجرای فشار حداکثری بر ایران دانست.

وی گفت: «اهداف چنین اقدامی مختلف است: «دولت آمریکا به صورت رسمی اعلام کرده است که این فشار را افزایش می‌دهد تا ایرانی‌ها را بار دیگر در زمینه برنامه هسته‌ای پای میز مذاکره بیاورد و ایران به صورت کامل از برنامه هسته‌ای خود صرف‌نظر کند.... علاوه بر این، هدف می‌تواند این باشد که مانع از گسترش فعالیت‌های ایران در منطقه شود که به ویژه اقدام در سوریه و عراق و نیز برنامه موشکی را شامل می‌شود.»

اشتاین‌برگ در ادامه گفت: «علاوه بر این باید یک موضوع را هم در نظر گرفت که در ماه‌های گذشته روشن شده که بخشی از اعضای دولت آمریکا که در راس آنها «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی قرار دارند، می‌خواهند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و فشار به قدری افزایش یابد که ناآرامی در ایران گسترش یابد و رژیم تهران تحت فشار قرار گیرد.»

این کارشناس آلمانی همچنین با توضیح عملکرد سپاه در ایران، چنین اقدامی را غیرمعمول و در جهت بی‌ثبات کردن ایران دانست که برای آمریکایی‌ها پیامدهایی هم خواهد داشت.

دولت آمریکا در ادامه سیاست فشار بر ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کرد. این نخستین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را سازمان تروریستی معرفی می‌کند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001626

وب گردی

وب گردی