اکنون دوران ساخت‌وساز نیست/ در ایجاد نشاط شهری خلأ داریم

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رویکرد کنونی دیگر ساخت‌وساز در زمینه‌های مختلف از جمله مراکز فرهنگی نیست، گفت: در ایجاد نشاط شهری خلأ داریم.

به گزارش ایسکانیوز، احمد مسجدجامعی عضو کمیته فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در مورد سوالی مبنی بر ایجاد مراکز تفریحی در پایتخت گفت: رویکرد کنونی تغییر کرده و اکنون دوره ساخت‌وساز نیست. در سطح کلان و گسترده نیز حدود 80 درصد اعتبارات صرف حقوق و امور جاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کلان باید کاهش هزینه‌ها باشد، گفت: ما درآمد شهر را هنوز از عوارض تأمین می‌کنیم و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

مسجدجامعی گفت: در ایجاد نشاط شهری نیز خلأ داریم که باید فضاهای خلاقیت ایجاد شود و به نظرم اکنون باید کارهای نرم‌افزاری در این زمینه نیز انجام داد.

منطقه ۱۰ در محدوده قرمز سرانه فضای سبز

حسین بحیرایی شهردار منطقه 10 نیز در این نشست گفت: منطقه 10 جزو مناطق مرکزی تهران با وسعت 817 هکتار است که دارای سه ناحیه بوده و بیش از 327 هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: سرانه هفت‌گانه در منطقه 10 پایین است و این منطقه در میان 22 منطقه تهران از لحاظ سرانه فضای سبز در محدوده قرمز قرار دارد.

شهردار منطقه 10گفت: هر چند که بافت فرسوده و تراکم بالا از مشکلات اساسی منطقه 10 است ولی هویت بسیار بالایی را این منطقه دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001627

وب گردی

وب گردی