رئیس جمهور ترکیه خواستار ابطال آرای استانبول شد

رئیس جمهوری ترکیه با استناد به موارد تخلف در انتخابات اخیر شهرداری در استانبول، خواستار ابطال انتخابات در این منطقه شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: موارد تخلف متعددی به ویژه در مورد انتصاب مسئولان حوزه‌های رأی‌گیری در حوزه استانبول رخ داده و این مساله باعث تغییر در نتایج شده است بنابراین باید نتایج انتخابات ابطال شود.

اردوغان حین بازگشت از سفر به مسکو در هواپیما به خبرنگاران گفت مسئولان برخی حوزه‌های رأی‌گیری در استانبول نه از میان کارمندان دولت، بلکه از میان افراد دیگری خارج از دولت انتخاب و استخدام شده‌اند. وی تصریح کرد: «همکاران خود ما چنین کاری کرده‌اند. آنها اگر نگاه منصفانه‌ای داشته باشند، نتیجه انتخابات باید باطل شود».

از طرفی دیگر «علی احسان یاووز»، معاون حزب عدالت و توسعه (AKP) نیز با تکرار این موضوع در مصاحبه مطبوعاتی خود در مرکز این حزب اعلام کرد: شورای عالی انتخابات در پی اعتراض های صورت گرفته اقدامات مختلفی از جمله بازنگری آراء باطله و بازشماری برخی صندوق های رأی را انجام داده است ولی هیچ کدام از این ها برای از بین بردن شبهات به وجود آمده کفایت نکرده است. تنها از بازنگری آراء باطله 6 هزار رأی به آراء بینالی ییلدیریم اضافه شده است. اعتراض ویژه ای خواهیم کرد و تأکید می کنیم که اتفاقاتی رخ داده که نتایج انتخابات را به کلی تحت تأثیر قرار داده است. به همین خاطر از این راه استفاده خواهیم کرد. انتخابات در استانبول باید تکرار شود.

نتایج اعلام شده در انتخابات شهرداری در استانبول در تاریخ یکم فروردین ماه جاری، حاکی از پیروزی با اختلاف اندک «اکرم امام‌اوغلوم، نامزد حزب جمهوریخواه خلق، رقیب اصلی حزب حاکم یعنی عدالت و توسعه بوده است.

از دست دادن کنترل استانبول برای اردوغان که از ۱۶ سال پیش تاکنون بر ترکیه حاکمیت دارد، شکست بزرگی محسوب خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001709

وب گردی

وب گردی