تعرفه آمریکا بر کالاهای اروپایی آغاز می شود

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری بر واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وضع کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تعرفه های تجاری به ارزش 11 میلیارد دلار علیه واردات کالا از اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: سازمان تجارت جهانی دریافته است که اتحادیه اروپا یارانه های زیادی را به شرکت ایرباس پرداخت کرده که این اقدام به ضرر ایالات متحده بوده است، اکنون ما نیز قصد داریم تعرفه های تجاری به ارزش 11 میلیارد دلار علیه محصولات و کالاهای اروپایی وضع کنیم. اروپا سال های زیادی است که از تجارت با آمریکا منتفع شده است. این مساله به زودی متوقف خواهد شد.

پیام ترامپ در شرایطی است که مقام های تجاری آمریکا فهرستی از کالاهایی را که قرار است تعرفه های تجاری سنگینی علیه آنها اعمال شود، تهیه کرده اند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سازمان تجارت جهانی بارها به این نکته پی برده ست که اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس یارانه پرداخت می کند و این مساله تاثیرات نامطلوبی برای آمریکا به همراه داشته است. امروز دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روند مربوط به شناسایی کالاهای ساخت اروپا را برای اعمال تعرفه های بیشتر تجاری آغاز می کند. این تدابیر تا زمانی ادامه خواهد داشت که اتحادیه اروپا دست از اعطای یارانه به شرکت ایرباس بردارد.

بر اساس اعلام دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، اعطای یارانه های اتحادیه اروپا به ایرباس هر سال 11 میلیارد دلار به ایالات متحده زیان وارد می کند.

منازعه آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایرباس و بوئینگ از سال 2004 میلادی آغاز شده است. واشنگتن نخستین بار در سال 2004 از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که ایرباس طی سال های 1968 تا 2006 میلادی بیش از 18 میلیارد دلار یارانه از کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001711

وب گردی

وب گردی