نظام آموزشی آمریکا در سراشیبی سقوط

افزایش بحران رو به رشد معلمان، جنگ به وجود آورده شده توسط رئیس جمهوری آمریکا در مورد ویزای دانشجویی و مشکلات اخذ پذیرش دانشگاهی در سرتاسر جهان، باعث شده که هرج و مرج به وجود آمده رویای آموزشی آمریکایی ها را مختل کند؛ به طوری که هزینه‌های صرف شده در زندان ها در مقایسه با موارد آموزشی بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاست‌های جنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا باعث شده که خشونت به داخل این کشور نیز سرایت کند و علاوه بر تمامی هزینه‌هایی که برای جنگ افروزی در نظر گرفته شده، سیستم زندان ‌ها هم متحمل هزینه های بالایی شوند به طوری که در این بین بخش آموزشی این کشور دچار افت شدیدی شود.

ترامپ علاوه بر این هزینه بخش زیادی از بودجه را صرف ساخت دیوار مرزی مکزیک نیز کرده است. رفتارهای ضد و نقیض ترامپ در مورد «داکا» و مشکلات بسیاری که برای اخذ ویزای این کشور برای دانشجویان بین المللی به وجود آورده، همه و همه نوعی عدم اطمینان را در مورد سیستم آموزشی آمریکا در بین افراد متقاضی تحصیل در این کشور خلق کرده است.

همین سیاست ها مهاجران را در سرابی از ماندن یا دیپورت شدن قرار داده و قطعا این مسئله بسیاری از مسائل مربوط به زندگی آن ها را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط شورای دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان خارج از کشور، تعداد این دانشجویان از پاییز 2016 تا سال 2017، 1.8 درصد کاهش یافته است.

کارشناسانی که از نزدیک افت تحصیلی آمریکا را رصد می‌کنند اعلام کردند که با توجه به مسیر منفی که این کشور در حال طی کردن است باید اصلاحات عمده ای صورت گیرد تا دوباره نسلی رقابتی تولید شود.

25 درصد از مجرمین دنیا در آمریکا هستند

ایالات متحده در حال حاضر برای زندان هایش بیشتر از مدارس دولتی هزینه می کند؛ این در حالی است که 15 ایالت به ازای هر یک از زندانیان 27،000 دلار بیشتر از هر دانش آموز، هزینه صرف می‌کنند.

در حالی که آمریکایی‌ها تنها 4/4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، این کشور نزدیک به 25 درصد از مجرمین زندانی دنیا را در خود جای داده است.

بر اساس یک تحلیل منتشر شده در سایت GoBankingRates، کالیفرنیا هر سال 8.6 میلیارد دلار به زندان‌هایش تزریق می کند که به طور متوسط 64.642 دلار به ازای هر زندانی می شود. این مبلغ در مقایسه با 11495 دلار آمریکا برای هر دانشجوی کالیفرنیایی، فاصله 53.1477 دلاری بین هزینه زندان و هزینه تحصیل را در بزرگترین ایالت آمریکا نشان می دهد.

نیویورک با پرداخت 22،366 دلار به ازای هر دانش آموز در مقایسه با 69355 دلار برای هر زندانی، در رتبه دوم قرار دارد.

کنِتیکت با تفاوت هزینه 43. 221 دلار در جایگاه سوم و پس از آن نیوجرسی و رود آیلند با تفاوت 43. 221 و 43.032 دلار در جایگاه چهارم و پنجم هستند.

صرف انرژی و هزینه زیاد برای زندانیان در مقایسه با دانش آموزان

GoBankingRates این اختلاف را به دلیل هزینه‌های متفاوت برای پرسنل زندان و معلمان اعلام کرده است. طبق تجزیه و تحلیل‌ها، یک معلم در ایالات متحده تقریبا 20.8 دانش آموز را مدیریت می کنند، در حالی که یک محافظ به طور معمول فقط بر 5.3 زندانی نظارت می‌کند.

در شهر نیویورک و بخش‌های مختلف کالیفرنیا این آمار به اندازه یک محافظ برای هر دو زندانی است که نشان دهنده وخامت اوضاع مدیریت این افراد است.

افزایش تعداد زندان‌ها در آمریکا

با مطرح شدن تمامی این موارد نباید از عاملی چون میزان قابل ملاحظه زندان در سراسر آمریکا غافل ماند. در سال 2014، شورای تحقیقات ملی (NRC) یک گزارش 464 صفحه ای منتشر کرد که طی آن افزایش چهار دهه زندان در این کشور مورد بررسی قرار گرفت. جمع‌آوری و پردازش داده ها دو سال به طول انجامید.

این یادداشت می گوید که در سال 1973، زندان های فدرال و ایالتی 200،000 بزرگسال را بازداشت کردند و تا سال 2009، این تعداد به 1.5 میلیون نفر افزایش یافته است.

هنگامی که پنج سال پیش گزارش NRC منتشر شد، نرخ زندان برای بزرگسالان ایالات متحده 1 در 10 بود که 5 تا 10 برابر بیشتر از اروپای غربی است. در نتیجه، آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت زندان در جهان را تشکیل می دهد.

سیاست ابتکاری زندان (PPI) اشاره می کند، در حالی که بیش از 600،000 نفر در هر سال به زندان های ایالات متحده وارد می شوند، گردش مالی سالیانه این کشور 10.6 میلیون نفر است.

این افزایش به دلیل سیاست و خط مشی‌های اشتباهی است که دولت ‌مردان این کشور پیش گرفته اند. از دهه 1970، کنگره آمریکا سیاست‌های خود را برای مجازات‌ها و زمان زندانی بودن تغییر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده (DofE)، از سال 1990 هزینه های دولت در زندان ها سه برابر سریع تر از هزینه‌های مدارس افزایش یافته است.

از سال‌های 1989 تا 2013، هزینه‌های دولتی و محلی به 89 درصد افزایش یافت در حالی که یارانه‌ها برای تحصیلات عالی دچار رکود شده است.

رابطه بین به اتمام رساندن مدرسه و زندانی شدن نیز واضح است. بر اساس گزارش های ارائه شده توسط(Bureau of Justice Statistics (BJSنشان می‌دهد که دو سوم زندانیان زندان دولتی دوره دبیرستان را تکمیل نکرده اند، در حالی‌که جوانان سیاه پوست بین 20 تا 24 ساله که مدرک دیپلم یا معادل آن را ندارند، در مورد زندانی شدن خوش‌شانس‌تر از کار یافتن هستند!

نتیجه گیری

مطالعات نشان داد که در فرآیندهای زمانی دراز مدت و قابل مقایسه، ایالت هایی که پول اضافی را برای مدارس کم‌درآمد در نظر گرفتند، پیشرفت تحصیلی بیشتری را مشاهده کردند.

بخش آموزش و پرورش نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. ایالات ودولت در مورد کاهش میزان زندان ها و برگرداندن سرمایه های آن به نظام تحصیلاتی دچار مشکل شده اند.

رها کردن مدارس، کمبود منابع و حمایت از آن ها باعث شده که کارشناسان زنگ هشدار را در مورد نظام آموزشی آمریکا به صدا در آورند.

آموزش و پرورش باید به عنوان ابزاری برای توانبخشی، فراهم آوردن دروازه های شغلی و انتقال افراد سالم به جامعه استفاده شود.

آمریکا برای خارج شدن از این مسئله باید نرخ زندان را کاهش داده و به دنبال جلوگیری از افزایش خشونت در جامعه خود باشد. تا به این وسیله با تزریق هزینه‌های زندان به بخش آموزش جلوی این سراشیبی که نظام آن دچار شده را بگیرد.

ارائه فرصت های آموزشی مناسب و با کیفیت بالا می تواند رویکردی موثرتر برای کاهش جرم و افزایش فرصت میان جوانان در معرض خطر باشد.

*مژگان الیکائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1001730

وب گردی

وب گردی