اعلام همبستگی جهاد اسلامی با ایران برای مقابله با آمریکا و متحدانش

دبیرکل جهاد اسلامی بر همبستگی کامل مقاومت فلسطین با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با «زورگویی آمریکا و متحدانش» تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بعد از حماس، جنبش جهاد اسلامی نیز در مقابل اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران، با ایران ابراز همبستگی کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، زیاد النخاله گفت: «تعامل آمریکا با جهان بر اساس منطق زور است، (این کشور) قوانین بین‌المللی یا سازمان ملل و حقوق ملت‌ها را رعایت نمی‌کند، ما بر ایستادگی کامل خود با جمهوری اسلامی ایران در یک جبهه در مقابل زورگویی آمریکا و متحدانش تأکید می‌کنیم».

النخاله ادامه داد، مقاومتی که نبرد غزه را با شرایط سخت اهالی این منطقه مدیریت کرد، قدرت خود برای مقابله با رژیم اشغالگر را دوباره ثابت خواهد کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی تصریح کرد، مقاومت نبردهایش را یک بار با سلاح و بار دیگر با مذاکرات غیرمستقیم رهبری می‌کند و در هر جبهه‌ای دستاوردهای خوبی داشته است.

وی ادر ادامه گفت، راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف آن متوقف نخواهد شد، مقاومت شروطی معین برای شکست محاصره غزه تعریف کرده است و با احتیاط کامل در این مسیر گام برمی‌دارد.

النخاله تأکید کرد، با معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان، بخش زیادی از طرح موسوم به «معامله قرن» اجرایی شده است؛ معامله قرن به معنای نَه به دولت فلسطینی و هویت فلسطینی است و ایجاد روابط عربی و صلاح با رژیم غاصب صهیونیستی را تضمین می‌کند.

در خصوص اسرا، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، مقاومت فلسطین متعهد به دفاع از اسرای خود با تمام ابزارهای ممکن است و «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس آماده دفاع از ملت فلسطین در برابر هر تجاوز احتمالی است.

دبیرکل جهاد اسلامی در پایان بر ضرورت وحدت برای مقابله با توطئه‌ها و تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی تأکید کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001783

وب گردی

وب گردی