سپاه پاسداران در مبارزه با داعش داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشت و با حضور مستشاری خود در منطقه، امنیت را برقرار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک حضور یافت.

دکتر طهرانچی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی، در تجمع اعتراض‌آمیز در محکومیت سیاست‌های خصمانه آمریکا حضور یافت.

در این مراسم سرهنگ محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی و جمعی از مدیران، اساتید، کارکنان، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و شرکت کنندگان در اردوهای جهادی اعزامی به مناطق سیل‌زده حضور داشتند.

دکتر طهرانچی در این تجمع اعتراض‌آمیز، با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی قدمی از آرمان‌های خود خارج نشد و یکی از گواه‌های آن، اعلامیه ای است که آمریکا روز دوشنبه علیه سپاه پاسداران صادر کرد که این اعلامیه نشان از عصبانیت و رفتار غیرعقلانی دولتمردان آمریکا دارد و شهادتی بر حقانیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشت و با حضور مستشاری خود در منطقه، امنیت را برقرار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» و امروز باید بگوییم اگر سپاه نبود، خاورمیانه روی آرامش به خود نمی‌دید. آرامشی که امروز در منطقه وجود دارد، ثمره این نهال انقلاب اسلامی است که اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده که کشورهای منطقه هم از سایه آن بهره می‌برند.

دکتر طهرانچی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی از مردم و برای مردم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه گسترده اجتماعی و دانشگاهی است که با حوادث و اتفاقات کشور عجین است. به عنوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در آق قلا و گمیشان 2هزار دانشجو و در شهرستان پلدختر 450 دانشجو دارد که در سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاهی اجتماعی، باید سوالات خود را از متن جامعه بگیرد و به این نیازها و سوالات پاسخ دهد. بر این اساس، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های مختلف علمی، به بررسی، تحلیل و تصمیم‌گیری درست برای بازسازی مناطق سیل‌زده و کمک به آسیب‌دیدگان بکوشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پیرو پیام رهبر معظم انقلاب و دستور دکتر ولایتی مبنی بر امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، از نخستین روزهای وقوع سیل در این مناطق حضور یافت. اکنون بیش از 300 نفر از خانواده­ دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان پلدختر در حال کمک‌رسانی به مردم این منطقه هستند.

دکتر طهرانچی در پایان گفت: جنس حضور دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده، تنها معطوف به کمک‌رسانی نیست، بلکه ما در این مناطق حضور می‌یابیم تا در کنار کمک به مردم، با بکارگیری روش‌های علمی از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از حضور در تجمع اعتراض‌آمیز و گفت‌وگو با جهادگران دانشگاه آزاد اسلامی، استان مرکزی را برای حضور در منطقه سیل‌زده پلدختر ترک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001795

وب گردی

وب گردی