بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده ناشی از سیل  پرداخت می شود

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : مقرری بیمه بیکاری به تمام کارگران بیکار شده ناشی از سیل پرداخت می شود .

به گزارش ایسکانیوز، کریم یاوری با اشاره به برقراری بیمه بیکاری برای کارگران بیکار شده ناشی از سیل در دو استان شمالی کشور گفت: حسب دستور و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در استان‌های گلستان و مازندران تمام امکانات زیر مجموعه‌های وزارتخانه در اختیار تأمین نیازهای هموطنان سیل زده قرار گرفته و تا رفع نیازها، کمک رسانی ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنها آسیب دیده، تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برابر با تبصره (۲) ماده (۲) قانون بیکاری و مطابق جدول ماده ۷ به میزان سابقه پرداخت حق بیمه، تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای آن دسته از کارگران مزد بگیر که توسط کارفرمایان حقوق آنها پرداخت شده و فاقد بیمه پردازی هستند، پیشنهادی را با تأیید و امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه خواهیم داد تا پس از تصویب در هیئت دولت برای مدت کوتاه چند ماهه مقرری معادل حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برای آنان در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: ساز و کار، نحوه و چگونگی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه پردازی در اثر سیل پس از ارائه و پیشنهاد توسط این وزارتخانه، تصویب هیئت دولت و تأمین و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص خواهد شد.

یاوری افزود: بنگاه‌های اقتصادی که در اثر سیل دچار حادثه و خسارت شده‌اند، برای بازسازی و راه اندازی مجدد توسط وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز تأسیس و بهره برداری و از سوی دولت مورد حمایت و اعطای تسهیلات قرار خواهند گرفت.

وی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید به تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه برای کمک به حادثه دیدگان و تأمین نیازهای اولیه و حمایت اجتماعی از آنها، برای صیانت از نیروی کار و راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده و در جهت احیای اشتغال مجدد کارگران دستور تشکیل کارگروهی ویژه را صادر کرده است.

بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی تصریح کرد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل و غیره بیکار شوند، در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه آنها کمتر از ۶ ماه باشد، مطابق با مشمولینی که ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند، از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

انتهای پیام

کد خبر: 1001813

وب گردی

وب گردی