ترامپ مانع از مذاکره مخالفان و دولت ونزوئلا

رئیس جمهور بولیوی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا مانع از برگزاری مذاکرات در میان مخالفان و دولت قانونی ونزوئلا شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «اوو مورالس»، رئیس جمهور بولیوی اظهار داشت که موضع اتخاذ شده توسط آمریکا در قبال ونزوئلا باعث دخالت آشکار واشنگتن نه تنها در این کشور بلکه در کشورهای دیگر منطقه شده و ترامپ مانع آغاز مذاکرات میان دولت نیکولاس مادورو و مخالفان می‌شود.

مورالس در ادامه اعلام کرد: در مورد بحران در ونزوئلا بر آن باور هستیم که هنگام بروز هر گونه اختلاف نظر در هر کشوری باید مسائل توسط مردم و مقامات آن کشور با مذاکره حل و فصل شود.

هر گونه دخالت خارجی را رد می‌کنیم. موضع آمریکا در قبال ونزوئلا نه تنها در این کشور بلکه دخالت در سایر کشورها را نیز به همراه خواهد داشت. دولت مادورو و مردم ونزوئلا خواهان مذاکره هستند. معلوماتی دال بر تمایل مخالفان برای انجام مذاکره نیز در دست دارم. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اجازه نمی‌دهد.

رئیس جمهوری بولیوی اظهار داشت : پیشتر افرادی همچون «خورخه لوئیز رودریگز ساپاترو»، نخست‌وزیر سابق اسپانیا میانجی انجام مذاکره میان دولت و مخالفان ونزوئلا شدند، اما اکنون تلاش های مشابه از سوی آمریکا رد می شود. آمریکا پیوسته با دخالت خود مانع حصول توافق میان مخالفان و دولت ونزوئلا می شود. این اقدامات حمله روشن به راهکارهای انجام مذاکرات است. شکل گیری راهکارهای انجام مذاکرات را «پاپ فرانسیس»، اروگوئه، مکزیک و همه حمایت می‌کنند. اما متاسفانه دستوراتی که از آمریکا می‌آید باعث حاشیه پردازی مخالفان ونزوئلا می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001814

وب گردی

وب گردی