درخواست اضطراری ارتش سودان از مردم

ارتش سودان پس از کودتا علیه رئیس جمهور این کشور در بیانیه ضمن اعلام وضعیت اضطراری مردم را به رعایت مقرارت منع رفت و آمد دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ارتش سودان با انتشار بیانیه ای که ژنرال «عوض بن عوف» وزیر دفاع این کشور آن را قرائت کرد، برکناری «عمر البشیر» رییس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اعلام کرد.

وزیر دفاع سودان که سمت معاون اولی ریاست جمهوری را هم بر عهده دارد ، همچنین از تشکیل یک شورای انتقالی نظامی خبر داد که به مدت 2 سال اداره امور کشور را برعهده خواهد گرفت .
وی افزود: مردم از دسامبر گذشته در راه پیمایی های مسالمت آمیز با هدف بهبود اوضاع مشارکت کردند اما دولت چیزی جز وعده های دروغین به آنها نداد.
بن عوف گفت: کمیته عالی امنیتی ضمن عذرخواهی از قربانیان ، تضمین می کند که بحران را مدیریت خواهد کرد.

پس از این بیانیه ارتش سودان در بیانیه دیگری به شهروندان درباره خطرات احتمالی در صورت عدم پایبندی به قانون منع آمد و شد هشدار داد و خواستار پایبندی به این قانون شد.

از طرفی دیگر نیز انجمن مشاغل حرفه‌ای و احزاب معارض سودان طی بیانیه مشترکی اعلام کردند: با کودتای نظامی که باعث ادامه بحران سودان شود، مخالف و خواهان تسلیم قدرت به دولت مدنی هستیم.

در این بیانیه همچنین آمده است:

"البشیر با کودتای 1989 به قدرت رسید و به دنبال آن بحران سیاسی سودان آغاز شد. حل بحران تنها با تسلیم قدرت به دولت مدنی میسر می‌شود. تظاهرات تا تحقق اهداف انقلاب ادامه خواهد یافت".

انجمن مشاغل حرفه‌ای و ائتلاف احزاب مخالف سودان روز پنج شنبه خواستار تشکیل شورای انتقالی به عنوان مقدمه برای ای دولت دوران گذار شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001875

وب گردی

وب گردی