آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه الزهرا (س) اعلام شد

دانشگاه الزهرا (س) طی اطلاعیه‌ای از آخرین مهلت پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه الزهرا (س) طی اطلاعیه‌ای از پذیرش دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مطابق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
دانشگاه الزهرا (س) درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعداد‌های درخشان سال ۹۸-۹۹ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، در رشته‏ و گرایش‌های اعلام شده، مورد بررسی قرار می ‏دهد و سپس با انجام مصاحبه دانشجو می‌پذیرد.

آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه الزهرا (س) اعلام شد

متقاضیان ‏باید ثبت ‏نام اولیه خود را تا تاریخ ۱۳۹۸/۲/۰۲ با مراجعه به نشانی اینترنتی http://edu۱.alzahra.ac.ir انجام و نسبت به ارسال مدارک لازم مندرج در اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ارسال کنند.

گفتنی است، دانشگاه الزهرا در سال ۱۳۵۴ رسماً شروع به کار کرد. این دانشگاه ویژه دختران است و در منطقهٔ ده ونک تهران واقع شده‌است که در سال ۱۳۴۳ با پذیرش ۹۰ دانشجو فعالیت خود را تحت عنوان «مدرسه عالی دختران» آغاز کرد و علاوه بر رشته‌های مترجمی زبان‌های خارجی، منشی گری و روانشناسی رشته‌هایی تحت عنوان فنون خانه‌داری وتغذیه را در برنامه فعالیت‌های آموزشی خود قرار داد (در رشته اخیر، از سال دوم تأسیس ۴۵–۱۳۴۴، پذیرش دانشجو صورت گرفت).

از سال تحصیلی ۱۳۵۴ به دانشگاه تبدیل شده و پس از آن در سال ۱۳۵۶ در قالب مجموعه‌ای از ۴ دانشکده: علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی، علوم مدیریت واقتصاد به فعالیت خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۵ چهار دانشکده مزبور به دانشکده‌های: علوم پایه، علوم اجتماعی و اقتصادی، ادبیات و هنر تغییر یافت. در سال ۱۳۷۳ دانشکده‌های:علوم تربیتی و روانشناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، فنی مهندسی به صورت مجزا موجودیت یافتند و در سال ۱۳۸۰ نیز دانشکده الهیات و ادبیات با دریافت موافقت اصولی وزارتخانه، به دو دانشکده ادبیات، زبان‌ها و تاریخ و دانشکده الهیات تبدیل شد.

در سال ۱۳۹۳ و با تفکیک دانشکده علوم پایه دانشگاه به سه دانشکده علوم ریاضی، علوم زیستی، فیزیک و شیمی تعداد دانشکده‌ها به ۱۰ مورد افزایش یافت. دانشگاه الزهرا (س) با وسعتی معادل ۱۴هکتار، افزون بر فضای فیزیکی دانشکده و پژوهشکده‌ها، دارای: آزمایشگاه‌ها، سایت‌ها و کارگاه‌های تخصصی، آمفی تئاتر، استخر، رستوران، سالن‌های ورزش، بانک، پست و مهد کودک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001889

وب گردی

وب گردی