دوره‌های دکتری زیر تیغ نظارتی

از مهرماه امسال دوره‌های دکتری به طور جدی زیر تیغ نظارتی قرار می‌گیرند و دانشگاه‌ها باید در خصوص تعداد بالای دانشجویان دکتری بازنگری کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره ساماندهی آموزش عالی در طرح آمایش گفت: ساماندهی آموزش عالی جزو بند‌های جدی طرح آمایش آموزش عالی است و این برنامه با الویت برنامه‌های دولتی بررسی و نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال بررسی جزئیات برای اجرایی کردن این امر هستیم، خاطر نشان کرد: این بررسی و ساماندهی از دو بخش، ساماندهی سازمان تشکیلاتی مربوط به مؤسسات و ساماندهی رشته مقاطع تحصیلی است.

شریعتی نیاسر افزود: در اواخر پارسال سازماندهی رشته مقاطع تحصیلی از مقطع دکتری آغاز شد یعنی دوره‌های دکتری را هدفمندتر تعریف کردیم که دانشگاه‌ها باید کنترل شده‌تر و با شرایط مناسب تری آن را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: همچنین آئین نامه بررسی و ارزشیابی دوره‌های دکتری تدوین و در هفته‌های پایانی سال ۹۷ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه شیوه نامه ارزشیابی این دوره‌ها هم در دست تدوین است، گفت: این شیوه نامه به زودی ابلاغ می‌شود و حرکت بسیار خوبی است، چون از مهر ۹۸ دوره‌های دکتری به طور جدی زیر تیغ نظارتی قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها هم باید متوجه شوند که در خصوص تعداد بالای دانشجویان مقطع دکتری بازنگری و دوره‌ها منطبق با نیاز بازار کار تعریف شود.

برگزاری همایش اعضای کارگروه‌های تخصصی

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: همایش اعضای کارگروه‌های تخصصی در ۲۸ فروردین در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

مجتبی شریعتی نیاسر افزود: امسال سال پرباری برای آموزش عالی است، زیرا پارسال برای نخستین بار در تاریخ آموزش عالی اعضای کارگروه تخصصی به صورت انتخابی تعیین شد.

وی افزود: حدود ۶۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که از شرایط لازم برخوردار بودند توسط مراکز جامع دانشگاهی انتخاب شدند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: به همین منظور در تاریخ ۲۸ فروردین همایش بزرگ اعضای کارگروه تخصصی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: در این همایش بنا داریم که مسؤولیت و مأموریت جدید کارگروه‌ها را معرفی کنیم و به بحث بگذاریم.

شریعتی نیاسر افزود: از جمله پیگیری کارگروه‌ها در دوره جدید این است که دو کارگروه گسترش و برنامه ریزی با هم فعالیت داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هر دو کارگروه بررسی شود. کارگروه‌های تخصصی به عنوان کانون‌های فراگیر آموزش عالی می‌توانند در این رابطه تأثیر گذار باشند.

منبع: صداو سیما

انتهای پیام/

کد خبر: 1001899

وب گردی

وب گردی