پیش‌بینی تحصیل ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تا سال ۱۴۰۴

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اراک، علیرضا منظری‌توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: پس از حضور دکتر ولایتی در رأس مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در رویکرد اداره دانشگاه آزاد تغییراتی حاصل شد که بحث تغییر در رویکردهای فرهنگی از جمله این تغییرات به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر نظر دکتر ولایتی که رویکردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً با گذشته متفاوت است و نیاز به تغییر دارد، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های قابل قبولی برخوردار است و خداوند را شاکریم که می‌تواند روی پای خود بایستد به گونه‌ای که در حال حاضر مسئولیت بخش عمده‌ای از آموزش عالی کشور را عهده‌دار است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی امانتی است به دست ما که باید به آیندگان و نسل‌های بعدی بسپاریم، تصریح کرد: نخستین مورد که از توجه ویژه‌ای نیز برخوردار است، خودسازی و خودمراقبتی از سوی مسئولان و مدیران مجموعه است؛ چراکه هم‌اینک ما وظیفه ارشاد و هدایت مردم را برعهده گرفته‌ایم و باید به یاد داشته باشیم که در جمهوری اسلامی موقعیت‌ها و مسئولیت‌ها نه امتیاز و نه حقی برای ما ایجاد کرده‌اند بلکه به‌عنوان یک تکلیف و وظیفه باید به آن نگاه کنیم.

منظری‌توکلی ادامه داد: حال که به‌عنوان پیشگامان فرهنگ، علم و آموزش، وارث خون شهدا هستیم باید بدانیم که فردا باید پاسخگوی وظایف و اعمال خود باشیم؛ چراکه اینها فقط آزمون و امتحانی الهی است، ان‌شاءالله که بتوانیم در این مسیر سخت که به‌واسطه امتحان الهی به ما محول شده به‌خوبی گام برداریم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آینده دانشگاه آزاد اسلامی، آینده روشنی خواهد بود، گفت: یکی از سیاست‌های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی تأکید بر توجه به مدارس سماست؛ چراکه معتقد هستند با شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوران پیش‌دبستان و دبستان، ایجاد تمدن اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری تربیت و آموزش در مدارس سما اظهار کرد: اگر بتوانیم مدارس سما را به سمتی سوق دهیم که برند شوند، مطمئناً از آن استقبال خوبی خواهد شد؛ چراکه به نظر رئیس سازمان نیز مدرسه‌داری نسبت به دانشگاه به لحاظ اقتصادی سودآوری بیشتری را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس کشور تحصیل کنند.

منظری‌توکلی به روند افزایش جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۴ امکانات مدارس زیرپوشش آموزش و پرورش کاهش یافته و فرسوده خواهند شد ضمن اینکه بیش از ۴۲۰ هزار معلم نیز تا آن زمان به مرحله بازنشستگی خواهند سید، اینجاست که اگر ما برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم هیچ مرکز آموزشی نخواهد توانست با ما رقابت کند.

وی تأکید کرد: آموزش‌های عمومی و مهارتی باید در رأس برنامه‌های اولویت‌دار ما چه در قالب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و چه در قالب آموزش‌های کوتاه‌مدت قرار گیرند، این در حالی است که معتقدیم استان مرکزی به‌عنوان یک استان مهم و صنعتی در کشور می‌تواند در این زمینه از استان‌های دیگر موفق‌تر عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001908

وب گردی

وب گردی