بهای تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را اروپایی‌ها می‌پردازند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، با تحریم نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، اروپایی‌ها برای تامین نفت موردنیاز خود دچار مشکل شده‌ و به روسیه روی آورده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پالایشگاه‌های اروپایی، بهای تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا و ایران را می‌پردازند.

خبرگزاری رویترز نوشت که اطلاعات موجود و اخباری که بازرگانان در اختیار این خبرگزاری گذاشته‌اند، نشان می‌دهد که اروپایی‌ها با وجود نفت گرانقیمت روسیه، در تلاش برای جایگزین کردن منابع نفتی که آمریکایی‌ها آنها را تحریم کرده‌اند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

با در نظر گرفتن پیامدهای تحریم‌ها، بسیاری از اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صادرات نفت خام را در قالب بخشی از توافق با دیگر کشورها، متوقف کرده‌اند تا به این وسیله قیمت نفت افزایش یابد.

البته صادرات آمریکا رو به افزایش است و قرار است که صادرات امسال با وجود زیر ساخت‌های جدیدی که به کار گرفته می‌شود، افزایش یابد اما جایگزین خوبی محسوب نمی‌شود. در نتیجه پالایشگاه‌های اروپایی در تامین نفت مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند و برای خرید نفت اورال روسیه به رقابت روی آورده‌اند.

منابع بازرگانی معتقدند که نفت اورال از لحاظ قیمت در وضعیت خوبی به سر می‌برد و به نظر نمی‌رسد که به زودی کاهش قیمت داشته باشد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با خروج از برجام، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تحریم‌ها علیه ایران را مجددا وضع کرد اما برای هشت کشور معافیت تحریمی صادر کرد. این معافیت‌ها تا ماه می (اردیبهشت‌ ماه) اعتبار دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001930

وب گردی

وب گردی