سارق دوچرخه بیدود دستگیر شد/در طرح"بیدود" شهرداری هزینه‌ای نکرده است

 مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح دوچرخه اشتراکی "بیدود" توسط بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی پیرحسینلو، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طرح "بیدود" که به عنوان نسل چهارم دوچرخه‌های اشتراکی شناخته می‌شود، از بودجه شهرداری تهران هیچ هزینه‌ای نشده است.

پیرحسینلو گفت: بیدود طرحی است که توسط بخش خصوصی و با حمایت شهرداری تهران اجرایی شده است. در این طرح که در حال حاضر به صورت پایلوت در مناطق2 و 6 شهر تهران اجرا می‌شود، متقاضیان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن بیدود دوچرخه کرایه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه طرح‌هایی که در گذشته توسط شهرداری تهران برای کرایه دوچرخه انجام شد با شکست روبرو شدند، اما طرح بیدود به دلیل سهولت در کرایه دوچرخه و تحویل آسان در هر جای شهر با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است.

دوچرخه‌های اشتراکی به واسطه قفل هوشمندشان، این امکان را دارند تا در هر مکانی، پارک و از طریق نقشه تعبیه شده روی اپلیکیشن، متقاضی بعدی برای دریافت دوچرخه، اقدام و آن را تحویل بگیرد

وی افزود: تفاوت این دوچرخه‌ها با آنچه تاکنون توسط شهرداری انجام می‌شده، در این است که شهرداری تنها در محل‌های تعبیه شده اقدام به اجاره دوچرخه می‌کرد و راکب باید دوچرخه را در همین محل‌ها تحویل می‌داد، اما دوچرخه‌های اشتراکی به واسطه قفل هوشمندشان، این امکان را دارند تا در هر مکانی، پارک و از طریق نقشه تعبیه شده روی اپلیکیشن، متقاضی بعدی برای دریافت دوچرخه، اقدام و آن را تحویل بگیرد.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه قیمت گذاری کرایه این دوچرخه‌ها گفت: باتوجه به اینکه این طرح توسط بخش خصوصی انجام شده است، طبیعتا شهرداری تهران دخالتی در قیمت گذاری ندارد و این موضوعی بین کاربران و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: کاربران برای استفاده از این دوچرخه‌ها باید مبلغ ۱۵۹ هزار تومان به عنوان ودیعه در حساب کاربری خود ذخیره کنید. همچنین مسافران برای یک تا 30 دقیقه استفاده از این دوچرخه‌ها باید ۱۵۰۰ تومان پرداخت کنند.
پیرحسینلو با اشاره به استقبال خوب شهروندان از طرح بیدود گفت: گسترش این طرح به تمام نقاط تهران کمی ز

مان خواهد برد چرا که ابتدا زیرساخت‌های آن از جمله افزایش تعداد ایستگاه و دوچرخه و نیز تعبیه خطوط ویژه برای دوچرخه سواران انجام شود.

کاربران برای استفاده از این دوچرخه‌ها باید مبلغ ۱۵۹ هزار تومان به عنوان ودیعه در حساب کاربری خود ذخیره کنید. همچنین مسافران برای یک تا 30 دقیقه استفاده از این دوچرخه‌ها باید ۱۵۰۰ تومان پرداخت کنند

وی ادامه داد: شهرداری تهران از سایر شرکت‌های خصوصی که قصد حضور در این بخش را داشته باشند استقبال می‌کند چرا که حضور سایر شرکت‌ها و رقابتی شدن طرح دوچرخه اشتراکی در سطح شهر به نفع شهروندان خواهد بود.

وی همچنین گفت: تاکنون تنها یک مورد دزدی در رابطه با دوچرخه‌های اشتراکی بیدود اتفاق افتاده است، که در آن مورد سارق توسط نیرو‌های انتظامی به سرعت شناسایی و دستگیر شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1001936

وب گردی

وب گردی