تولید لباس ضد‌امواج در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب

مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: لباس ضد امواج که در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد تهران جنوب به تولید رسیده برای مادران در جهت مراقبت از جنین در برابر امواج مضر کاربرد دارد و این محصول در مرحله تجاری سازی قرار گرفته است.

حامد افشاری مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در رونق تولید کشور و برنامه واحدهای مختلف استان در تحقق این امر گفت: آنچه مسلم است، دانشگاه نقش کلیدی و تعیین کننده در رونق تولید دارد؛ همچنین زیر ساخت‌های مناسبی را در دانشگاه آزاد ایجاد کردیم که شامل بیش از 132 مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد به عنوان یک بخش خصوصی می‌شود، به همین منظور می توان گفت شرایط لازم برای تحقق گسترش تولیدات داخلی در این دانشگاه فراهم است.

وی افزود: در مراکز رشد دانشگاه آزاد، می‌‌توانیم پذیرای شرکت‌های کوچک، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌‌های بزرگ باشیم و به مرور زمان تولیدات وسیعی را در جهت رونق تولید داخلی ایجاد کنیم. در حال حاضر با توجه به توسعه کمی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، به دنبال کیفی سازی و افزایش سطح فناوری داخلی هستیم.

مدیر کل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود یک شبکه آزمایشگاهی قوی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: کارگاه‌های مختلفی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند علاوه بر این در پارک علم و فناوری می‌توانیم پذیرای شرکت‌های کوچک، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ باشیم.

افشاری یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون، فعالیت‌های موثر و قابل توجهی داشتند؛ به دنبال این هستیم تا با کیفی‌سازی محصولات تولیدی در تحقق رونق تولید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در این جهت گام برداریم.

وی درباره نقش شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌‌بنیان در توسعه و رونق تولید متذکر شد: با توجه به اینکه محصولات توسط صنایع مختلف تولید می‌شود، این شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان هستند که می توانند خوراک صنایع را فراهم کنند و رقابت پذیری را بالا ببرند، از بستر این شرکت‌های دانش‌بنیان می‌‌توانیم صنایع را تقویت کرده و رقابت‌پذیری میان صنایع را بالاتر ببریم. این امر درنهایت منجر تقویت و توسعه کمی و کیفی تولیدات در صنایع گوناگون خواهد شد، به این ترتیب علاوه بر رونق تولید با بالا رفتن سطح اشتغال در جامعه مواجه خواهیم شد.

مدیر کل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی مقدمه ای برای رونق تولید محسوب می شود در این طرح، تحقیقات با هدف رفع نیاز و حل مسائل جامعه ارائه شده و براساس نیاز، شرکت‌های استارت‌آپی ایجاد می‌شود.

افشاری در پایان تاکید کرد: تاکنون، شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد محصولات بسیاری تولید کرده‌اند. از جمله این محصولات که حتی در تولید لباس ضد امواج است که در عرصه بین المللی نیز حرفی برای گفتن دارند، این لباس در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد تهران جنوب تولید شده که برای مادران در جهت مراقبت از جنین در برابر امواج مضر کاربرد دارد، در حال حاضر این محصول در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1001941

وب گردی

وب گردی