جزئیات تعویق 7 هفته‌ای آزمون کارشناسی ارشد/ هم‌دردی با سیل‌زدگان، همیاری با کمک‌کنندگان

صبح امروز (شنبه 24 فروردین‌ماه 98) جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار و مقرر شد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 در راستای همیاری با داوطلبان سیل‌زده کشور، با 7 هفته تأخیر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز (شنبه 24 فروردین‌ماه 98) جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار و مقرر شد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 با 7 هفته تأخیر برگزار شود. پیش از این تلاش هایی صورت گرفت تا آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته به دلیل درگیری 22 استان با بحران سیل در کشور، تاریخ برگزاری آزمون از روزهای 5 و 6 اردیبهشت سال جاری به زمان دیگری موکول شود.

تلاش دکتر طهرانچی برای اختصاص سهمیه به سیل‌زدگان

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در بازدید از استان لرستان خطاب به فرماندار شهر خرم‌آباد قول داد برای تخصیص سهمیه ویژه‌ جهت کمک به داوطلبان مناطق سیل‌زده تلاش کند: «با رئیس سازمان سنجش تماس گرفتم و قرار است سازمان سنجش بخشنامه‌ای ابلاغ کند تا همان سهمیه ویژه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زلزله‌زدگان مصوب کرده، برای سیل‌زدگان هم در نظر گرفته شود.»

از بی‌اطلاعی مشاور عالی تا تأیید رئیس

روز 18 فروردین 98، سازمان سنجش اطلاعیه‌ای منتشر کرد و از برگزاری آزمون در تاریخ های پیش‌بینی‌شده خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود: «ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزی که در جریان سیل اخیر در بخش‌هایی از شهرها و استان‌های کشور، دچار خسارت شده‌اند، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 می‌رساند، نظر به اینکه فرآیند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و می‌بایست به نحوی برنامه‌ریزی شود که نتایج نهایی در اوایل شهریورماه اعلام شود، لذا آزمون مطابق برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده قبلی در روزهای پنج‌شنبه 98/02/05 و جمعه 98/02/06 برگزار خواهد شد و اطلاعیه این سازمان درخصوص حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه توزیع کارت در روز دوشنبه 98/01/26 از طریق سایت این سازمان منتشر خواهد شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: «شایان ذکر است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و این سازمان از زمان وقوع سیل، پیگیر ارائه تسهیلات یا اختصاص سهمیه مشابه زلزله‌زدگان از مراجع ذی‌صلاح برای داوطلبانی که آسیب مستقیم دیده اند می باشد که به محض حصول نتیجه جزئیات آن در دفترچه انتخاب رشته به استحضار داوطلبان عزیز خواهد رسید.»

تصویب تعویق آزمون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تصمیم دیگری اتخاذ شد و اعضای شورا رأی به تعویق زمان برگزاری آزمون دادند. محمود صادقی و فاطمه سعیدی، اعضای کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اتفاق نظر بر سر جابجایی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 خبر دادند. جالب این‌که حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تصمیم اتخاذ شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و ترجیح داد همه چیز را به بعد از انتشار اطلاعیه رسمی سازمان موکول کند.

البته ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور چندی بعد با انجام مصاحبه ای، مصوبه جدید شورای سنجش و پذیرش دانشجو را تأیید کرد و گفت: «با تعویق آزمون کارشناسی ارشد موافقت شد و ان‌شاءالله آزمون در تاریخ جدید برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم نتایج را نیز هفته آخر شهریورماه و در بدترین شرایط، هفته اول مهر ماه اعلام کنیم.»

وی تأکید کرد: «تعویق زمان برگزاری کنکور شامل آزمون سراسری نمی‌شود و این آزمون در زمان مقرر 13 و 14 تیرماه برگزار می‌شود.»

هم‌دردی با سیل‌زدگان، همیاری با کمک‌کنندگان

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص به ایسکانیوز، گفت: «در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 به مدت 7 هفته به تعویق بیفتد. مطابق تصمیم شورا، آزمون ارشد در روزهای 23 و 24 خرداد برگزار می شود و داوطلبان 7 هفته فرصت دارند خود را برای این آزمون آماده کنند. سازمان سنجش هم به زودی با انتشار اطلاعیه ای رسمی، جزئیات تصمیم را ابلاغ خواهد کرد.»

وی در خصوص سهیه‌هایی که قرار بود برای سیل‌زدگان در نظر بگیرند، گفت: «مصوبه ای در این رابطه وجود ندارد. البته سازمان سنجش، تصمیم نهایی را در خصوص سهمیه ها اتخاذ می کند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشارکت داوطلبان تمام کشور در کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: «بسیاری از داوطلبان آزمون ارشد ناپیوسته سال 98 از استان های دیگر به یاری هموطنان خود رفتند. در واقع بحثی کاملا ملی شکل گرفت. ما هم سعی کردیم همیاری داشته باشیم تا داوطلبان، آمادگی بیشتری برای موفقیت در آزمون پیدا کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1001974

وب گردی

وب گردی