بیانیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکل های اسلامی ـ سیاسی، بسیج اساتید، کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص اقدام خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با عنوان "پاسدار انقلاب میمانیم"

تشکل های اسلامی ـ سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با صدور بیانیه ای اقدام خصمانه دولت آمریکا را در خصوص تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: اقدام خصمانه دولت ایالات متحده در معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروهی تروریستی آن هم در آستانه روز پاسدار نشانه عمق جهالت و عدم محاسبه هزینه های عملی نابخردانه توسط مستاجران جدید کاخ سفید است.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و روز "پاسدار" با مولای خود، ابا عبدالله و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای عهدی دوباره در پاسداری از انقلاب اسلامی می بندند.

بیانیه دانشگاهیان آذربایجان غربی در محکومیت مواضع ترامپ علیه سپاه پاسداران

در پی اظهارات سخیف و نسنجیده ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بیانیه ای صادر کردند.

در بخشی از بیانیه دانشگاهیان آذربایجان غربی آمده است: اقدام ماجراجویانه دولت ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی؛ نقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و تلاشی تازه برای تشدید بحران در منطقه و جهان است.

سپاه با سرمایه های اجتماعی و معنوی‌اش که همان بسیج 20 میلیونی است، جایگاه خود را تا امروز حفظ کرده و تا پایان حفظ خواهد کرد و با وجود این سرمایه اجتماعی سپاه، تروریستی خواندن این نهاد مقدس در واقع توهین به کل ملت ایران است ملتی که گفتمانش گفتمان مردم‌سالاری دینی، ثبات، وحدت، برادری و مبارزه با تروریسم در کل منطقه است.

مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سپاه یکی از نیروهای مسلح این کشور محسوب می شود و رئیس جمهور آمریکا خطایی راهبردی انجام داده که بر اساس آن آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را زیرپا گذاشته است.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن محکومیت شدید این اقدام نابخردانه اعلام می کنیم همانطور که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته با تمام وجود از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری نموده است و مصداق این جمله امام راحل که فرمود «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» قرار گرفته است همچنان از این نهاد مقدس حمایت کرده و خواهیم کرد. بی شک این اقدامات کورکورانه سران آمریکا نیز جز کمک به محبوبیت بیش از پیش سپاه نزد افکار عمومی منطقه و جهان حاصلی برای آنها نخواهد داشت.

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

در بخشی از بیانیه بسیج اساتید واحد کرج آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تاسیس به عنوان بازوی پر توان انقلاب و رهبری نظام بوده و به عنوان یک نیروی نظامی رسمی و قانونی در جمهوری اسلامی ایران همیشه نقش پررنگی در سرکوب گروه‌های تروریستی و حفظ امنیت و ثبات داخلی و منطقه‌ای داشته است. قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی حرکتی سخیف و نابخردانه و در عین خسارت بار و خطرناک است که تنها از رئیس جمهوری سبک سر و نادان برمی آید و با این حرکت نسنجیده نه تنها امنیت و موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی را تامین نمی کند بلکه اضمحلال آن را نزدیک تر می کند.بدون شک دلیل این اقدام خفت‌بارشیطان بزرگ، شکست‌ سیاست‌های سلطه‌طلبانه آن کشور در منطقه و پیروزی‌های‌ پرافتخار و ماندگار جبهه مقاومت در برابر گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در سال‌های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، به نحو جدی و مستمر با تروریسم در منطقه در نبرد بوده و نقش موثری در نابودی حاکمیت گروه‌های تروریستی ایفا نموده است.

بیانیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب

دکتر رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در پی قرار دان سپاه پاسداران در گروه تروریستی توسط رئیس جمهوری آمریکا بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است؛ آمریکای تروریسم پرور و حامی تروریسم در جهان، با جلوه دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی که مدافعان حریم امامت، ولایت و آزادی در عرصه نبرد با تروریسم و داعشیان خون آشام هستند می خواهند بر تجاوزگری های خود در جهان و منطقه سرپوش بگذارند.

به نظر می‌رسد دولتمردان آمریکا با این‌گونه اقدامات موجب از بین رفتن اعتبار آمریکا و حامیانشان در صحنه بین‌المللی شده و انزجار ملت‌ها را از آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل بیشتر می‌کنند. خوی سلطه‌گری و یکجانبه‌گری آمریکا بیشتر از گذشته خودنمایی می‌کند و به همین دلیل ملت بزرگ ایران، دولتمردان و مدافعان استوار قامت عرصه دفاع زیر بار سلطه‌گری و تحریم های بی اساس آمریکا نخواهند رفت و اعتباری برای حضور آمریکا در منطقه و کشورهای زیرسلطه نیستند.

بیانیه‌ کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

کارکنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا را در معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی محکوم کردند.

در قسمی از بیانیه واحد اردبیل آمده است: جمله‌ معروف امام (رحمه‌الله) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» به این دلیل بود که سپاه، شجره‌ی طیبه‌ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می‌تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ ملت و انقلاب اسلامی ایران است که علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی کشور عزیزمان در حفظ امنیت منطقه و مبارزه با تروریست های دست نشانده آمریکای جنایتکار نقش‌آفرینی کرده و خواهد کرد.

رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روزها که با وقاحت و پررویی،‌ سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرده، مبین موفقیت‌آمیز بودن این نقش‌آفرینی و بی‌نتیجه بودن تلاش‌های آمریکا در ایجاد ناامنی در منطقه است.

بی‌شک این عمل آمریکا تلاش مذبوحانه جهت جبران شکست منطقه‌ای محور غربی- عربی از فعالیت‌های ضدتروریستی سپاه بوده و راه به جایی نخواهد برد.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با صدای رسا اعلام می‌داریم که این اقدام با مفاهیم حقوق بین‌المللی در تناقض بوده و پیامد‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی را با خود به همراه خواهد داشت و دیگر نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه از نظر ایران و نیروهای حزب الله منطقه سرباز معمولی نبوده بلکه نیروهای تروریستی بوده و پایگاه‌های آنان نیز محل تجمع نیروهای تروریستی است.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ضمن محکوم کردن این حرکت دولت آمریکا، حمایت مطلق خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده و تا آخرین نفس از آرمان‌های مقدس ایران اسلامی دفاع خواهد کرد.

بیانیه اساتید بسیجی واحد علی آبادکتول

اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در بیانیه‌ای اعلام کرد: تروریستی خوانده شدن سپاه، نشان از ناکام ماندن آمریکا در برابر رهبری، قدرت دفاعی و اتحاد مردم ایران است.

اساتید بسیجی واحد علی آبادکتول در خصوص اقدام خصمانه دونالدترامپ در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ مطابق جنجال‌های تبلیغاتی امپراطور رسانه ای، قرار بود سخنان روز جمعه دونالد ترامپ، به «تروریستی خوانده شدن سپاه» و «تعیین تکلیف برجام» بیانجامد اما در یک عقب نشینی آشکار دیدیم که به تحریم کل سپاه پاسداران و حواله نمودن موضوع برجام به کنگره آمریکا با یک مهلت 60 روزه بسنده شد.

از همه مسلمانان و انسانهای آزاده جهان می خواهیم تا با دقت در رفتار کسانی که کم کم نقاب تزیین شده با شعارهای حقوق بشری و داعیه داری صلح و مبارزه با سلاحهای کشتارجمعی و طرفداری از دموکراسی و حقوق ملتها، از چهره شان کنار زده می شود و با این حال هر روز برای طراحی فتنه های جدید و انجام ظلمهای سیستماتیک بر علیه ملتهای ستمدیده در راستای حفظ منافع زرسالاران و کمپانیهای استعمارگر کوتاه نمی آیند، از هر فرصتی استفاده نمایند و مخالفتشان را با این رویه های ظالمانه ابراز نمایند و در دفاع از مظلومان همت بورزند.

بیانیه‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان

بیانیه‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکای جنایتکار به شرح زیر است:

از عجائب مضحک و تنفرانگیز عالم این که یک کشور حامی تروریسم و به فرمایش حضرت امام، خود بالذات تروریست، بر خلاف قوانین بین الملل بخشی از قدرت نظامی ودفاعی یک کشوری را تروریست معرفی کند.

آری آمریکا، کشوری با کارنامه سیاه، جنایت علیه بشریت و ملتهای آزاده دنیا و غارتگر و اشغالگرو استعماری با حمایت و تشویق رژیم جعلی و غاصب و کودک کش و سمبل تروریسم دولتی، رژیم صهیونیستی، سپاه پاسداران مقتدر و مردمی و محبوب ملت ایران را تروریست معرفی می کند.

اینک ما مسئولین، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت شدید آمریکای جنایتکار حمایت همه جانبه و صریح خود را از نهاد مردمی و قدرتمند سپاه پاسداران اعلام می کنیم و با صراحت اعلام می کنیم ما همه پاسدار هستیم و سپاه یعنی ملت ایران و مطمئن هستیم به فرموده امام راحل، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001985

وب گردی

وب گردی