هشدار رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ

رهبر کره شمالی اعلام کرد تنها در صورتی حاضر به ملاقات مجدد با رئیس جمهوری آمریکاست که این کشور تا پایان سال جاری میلادی نگرش خود را اصلاح کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر این که شکست مذاکرات این کشور با آمریکا موجب تشدید تنش میان دو کشور خواهد شد، به طرف مقابل توصیه کرد که شیوه محاسبات خود را تغییر دهد و با رویکردی جدید در مذاکرات فی‌مابین شرکت کند.

در حالی که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه از تمایل خود برای برگزاری دیداری دیگر با رهبر کره شمالی سخن گفت، رهبر کره شمالی اظهار داشت که نتایج نشست هانوی او را در مورد ادامه اجرای استراتژی مذاکره با آمریکا و ایفای تعهدات بین‌المللی کشورش مردد کرده است.

اون در ادامه سخنان خود ضمن خوب توصیف کردن روابط شخصی‌اش با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از یک طرف آمریکا برای ادامه گفت‌و‌گو با کره شمالی ابراز تمایل می کند «ولی در مقام عمل همچنان با ما دشمنی می‌کند و بر ما فشار می آورد، روشی احمقانه که همانند بازی نفت و آتش است».

رهبر کره شمالی خاطرنشان کرد که همزمان با روند بهبود روابط با کره جنوبی و برقراری آرامش در شبه جزیره کره «همچنان گزینه بازگشت به عقب و افزایش خطر وقوع جنگ در منطقه برای ما وجود دارد».

رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی ماه گذشته در هانوی، پایتخت ویتنام با یکدیگر دیدار کردند ولی برخلاف خوشبینی‌های اولیه توافق نهایی برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و رفع تحریم‌های اقتصادی این کشور حاصل نشد.

با این وجود، رئیس جمهوری آمریکا سه هفته پیش اعلام کرد که دستور لغو تحریم‌های جدیدی را که از سوی وزارت خزانه‌داری علیه کره شمالی وضع شده بود، صادر کرده است.

اما رهبر کره شمالی معتقد است که آمریکا به دنبال راهکارهای غیرقابل تحقق است، در حالی که حصول نتیجه واقعی از مذاکرات دو طرف نیازمند یک تصمیم‌گیری جسورانه از سوی آمریکا است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001993

وب گردی

وب گردی