بازسازی قطعات داغ انواع توربین‌های گازی با اندیشه ایرانی

با تلاش محققان در حوزه تجهیزات نفت و گاز، اقتصادی‌ترین تکنیک بازسازی قطعات داغ ارائه شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، یکی از مراحل اصلی بازسازی قطعات داغ توربین، ایجاد پوشش مناسب بر روی قطعات است. این پوشش‌ها که انواع مختلفی دارند موجب افزایش توان کاری و طول عمر قطعات می‌شود. اهمیت ایجاد پوشش باکیفیت و مناسب بر روی هر قطعه ضامن عملکرد بهتر قطعات تولیدی و بازسازی‌شده خواهد بود.

برای روشن‌تر شدن مطلب به سراغ اتابک علی زاده علیزاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اطلس توربین پارس، رفتیم شخصی که مدعی است، که تیم تحقیقاتی وی با ارائه فناوری‌های نوین در راستای توربین‌های گازی می‌تواند قسمتی از نیازهای داخلی را دخل را رفع کند.

علیزاده صنایع انرژی را ازجمله صنایع مهم و زیر بنایی کشور خواند و گفت: یکی از روش‌های سریع در تولید انرژی در کشورهای درحال‌توسعه استفاده از توربین‌های گازی است. حالا این توربین‌های گازی مانند تمام قطعات دیگر، گاهی نیاز به تعمیر و بازسازی دارد تا ضمن عملکرد بهتر سطح تولیدات نیز افزایش یابد.

متخصص حوزه نفت و گاز با اشاره به وضعیت موجود توربین‌های گازی در کشور بیان کرد: رشد روزافزون توربین‌های گازی در کشور و ضرورت تأمین قطعات داغ چه به‌صورت جایگزین و یا بازسازی‌شده برای پایداری تولید، صاحبان توربین را تشویق کرده تا اقتصادی‌ترین روش یعنی بازسازی قطعات داغ را برگزینند. به همین دلیل بازسازی قطعات داغ به‌عنوان تکنیکی پویا، ارائه شد و به خدمت صنعت درآمد.

علیزاده در ادامه بابیان اینکه هر مهمی که به وقوع می‌پیوندد نتیجه اقدامات اساسی متخصصان و خوش‌ذوقان اهل صنعت در هر کشور است اظهار کرد: باهدف تأمین نیاز صنایع بزرگ کشور به‌خصوص وزارت خانه‌های نیرو، صنایع و نفت، در فاز اول خدمات خود، بازسازی قطعات ثابت را از سر گرفتیم.

وی افزود: در قدم بعدی در نظر داریم تا با آگاهی با حساسیت قطعات، نسبت به ارائه کار باکیفیت بالا و قابل‌قبول مطابق با استاندارهای شرکت‌های سازنده قدم برداریم.

بر اساس این گزارش؛ بازسازی قطعات داغ تمامی توربین‌های گاز، تعمیر روتور های توربین گاز ( RI ) ساخت قطعات تعویضی توربین‌های گازی و بخاری، ساخت پره‌های کمپرسور انواع توربین‌های گازی و تأمین قطعات یدکی توربین‌های گازی وبخاری ازجمله زمینه‌های اصلی کاری شرکت دانش‌بنیان اطلس توربین پارس است، که می‌توان به آن اشاره کرد.

همچنین تعمیرات اساسی انواع توربین‌های گازی، مشاوره و ارائه خدمات مهندسی در زمینه تأمین قطعات و بهینه‌سازی بهره‌برداری، پوشش دهی به روش نفوذیDIFFUSION ، APS و HVOF قطعات، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و نیز انجام تست‌های غیر مخرب ) کنترل ابعادی ، مایعات نافذ FPI ، انجام تست‌های عمر باقیمانده قطعات توربین‌های گازی و درنهایت بررسی حوادث هنگام بهره‌برداری توربین‌های گازی از دیگر امکاناتی است که این شرکت ایرانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001999

وب گردی

وب گردی