سارق، مقاله‌های علمی مهندس مکانیک را درفضای مجازی می فروخت

مرد فریبکار با سرقت مقالات مهندس مکانیک اقدام به فروش تالیفات و مقاله‌های مرد جوان می‌کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ تورج کاظمی گفت: اواخر اسفند ۹۷ مردی به نام بهرام با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای عجیب فروش تالیفات و مقاله‌های پژوهشی‌اش در فضای مجازی خبر داد.

وی افزود: بهرام در اظهاراتش عنوان کرد که مباحث پژوهشی و تحقیقاتی‌ام در زمینه علوم مکانیک بود که همه را خودم جمع‌آوری و نوشته بودم اما مردی ناشناس با دسترسی به جزوه‌ها و مقالاتم اقدام به انتشار آنها در بین ۱۶۰ گروه تلگرامی کرده و آنها را به فروش رسانده است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: مأموران پلیس فتا با اقدامات فنی و کمک شاکی پرونده خیلی زود موفق به شناسایی فروشنده مقاله‌های سرقتی مرد جوان شدند.

وی گفت: در تحقیقات مشخص شد که متهم با فروش و تبلیغ مقالات پژوهشی و استفاده از تالیفات شاکی پرونده پول خوبی به جیب می‌زند.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی غافلگیرانه سارق مقالات علمی که مرد ۲۷ ساله‌ای در شرق تهران است را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم پس از دستگیری در اعترافاتش گفت که با انگیزه مالی و ایجاد پرسش و پاسخ در بین دانشجویان و بالا بردن تعداد اعضا گروه تلگرامی‌اش، اقدام به انتشار و فروش مقالات بهرام می‌کردم و از آن طریق با فروش جزوات پژوهشی شاکی با قیمت پایین‌تر، کسب درآمد می‌کردم.

بنا به این گزارش متهم پس از اعتراف به اتهام خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرایم رایانه‌ای منتقل شد.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: برای حفظ تعادل جامعه باید رشد فناوری اطلاعات و توسعه اخلاق به طور متعادل صورت گیرد ولی شاید اخلاق نتوانسته است در جامعه همپای فناوری اطلاعات توسعه یابد بنابر این متناسب با رشد سریع فناوری اطلاعات باید به حوزه اخلاق هم توجه نمود چراکه فناوری و اخلاق در کنار هم و دربین کاربران حائز اهمیت است و در حال حاضر یکی از چالش‌های فضای مجازی عدم رعایت حقوق مالکیت فکری است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1002015

وب گردی

وب گردی