دومین سمینار تخصصی تجاری‌سازی اختراعات برگزار می‌شود

در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و ارتقای جایگاه نظام مالکیت فکری معاونت علمی و فناوری ریاست جموری با همکاری مرکز مالکیت معنوی ، سمینار تخصصی با عنوان " تجاری سازی اختراعات دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و استارتاپ ها" در روزهای 25 و 26 فروردین ماه سال جاری به مدت دو روز برگزار می کند.

گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، حسام زند حسامی مدیر کل دفنر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهمیت جایگاه نظام مالکیت فکری اشاره کرد: دور دوم این سمینار با حضور اساتید، نمایندگان موسسه فدرال سوییس در محل معاونت علمی برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: به منظور ارتقای نظام مالکیت فکری تفاهم نامه ای بر اساس نیازهای واقعی زیست بوم نوآوری و نظام مالکیت فکری بین موسسه فدرال سوییس و مرکز مالکیت معنوی در آینده منعقد می شود.

زند حسامی افزود: به همین منظور هیاتی از سوی این موسسه در حاشیه این سمینار نشست تخصصی با مدیران معاونت علمی به عنوان یکی از کلیدی ترین نهادهای سیاستگذاری و اجرای این حوزه خواهند داشت.

مدیر کل دفنر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: دردور اول این نشست به مباحثی چون مفاهیم مالکیت فکری و استارتاپ ها، تجاری سازی اختراعات، توانمندی سازی شرایط برای انتقال فناوری، شیوه های حمایت دولت سوییس از استارتاپ ها و نحوه استفاده استارتاپ ها از مالکیت فکری پرداخته شد.

وی همچنین گفت: در این دوره نیز تمرکز برفرآیند پیش تجاری، بازاریابی مالکیت فکری و تکنولوزی های نوظهور و تامین مالی برای تجاری سازی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: هم در دوره اول و هم در دوره دوم این سمینار، مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها که به عنوان نهادهای تخصصی حوزه نوآوری و فناوری محسوب می شوند حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002024

وب گردی

وب گردی