نقش‌آفرینی دانشگاهیان در عرصه فرهنگی تاثیر مثبتی برتفکر جامعه می‌گذارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در واقع حضور و نقش‌آفرینی دانشگاهیان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور علاوه بر عرصه‌های علمی و آموزشی، نوعی وزن‌کشی سیاسی محسوب می شود و تأثیر مثبتی بر طرز تفکر کل جامعه خواهد داشت.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره بر حرکت مذبوحانه آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی دنیا اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان این اقدام خصمانه را نه تنها به صورت نمادین و شعاری، بلکه قلبا نیز محکوم می کند و همواره در راستای حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروزه جامعه علمی و دانشگاهی ما باید آگاه باشد و بداند که بخشی از جنگ های امروز در سراسر دنیا، جنگ های فکری و تکنولوژیک است، در همین راستا اهمیت این جنگ ها از جنگ های سخت نیز به مراتب بیشتر است،‌ به همین منظور اقشار فرهیخته جامعه به عنوان نماد اصلی اندیشه و تکنولوژی جامعه لازم است حضور مؤثری در عرصه های فرهنگی کشور داشته باشند.

خنیفر تصریح کرد: در واقع حضور دانشگاهیان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی کشور علاوه بر عرصه های علمی و آموزشی، یک نوع وزن‌کشی سیاسی محسوب می شود که تاثیر مثبتی بر طرز تفکر کل جامعه خواهد داشت؛ یعنی اگر دانشگاه ها در این فعالیت ها حضورشان را به نمایش بگذارند، دشمن حساب دیگری خواهد کرد و متوجه می شود که تمامی اقشار جامعه با یکدیگر متحد هستند.

وی افزود: زمانی که جامعه علمی و دانشگاهی یک کشور در برابر این نوع حرکات مذبوحانه، قد علم کرده و عقاید خود را به صورت شفاف ابراز می کند، حساب کار دست دشمن می آید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: باتوجه به این که دانشگاه فرهنگیان یک « مگایونیورسیتی"» محسوب می شود و زیرمجموعه های آن در تمام 31 استان کشور وجود دارد تاثیرگذاری آن در جامعه نسبت به سایر دانشگاه های کشور قطعا بیشتر و متفاوت تر خواهد بود.

خنیفر در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه فرهنگیان با همه ملت ایران به صورت سلولی و شبکه ای از طریق ارتباط معلم به دانش آموز و از طریق دانش آموز به خانواده و جامعه سر و کار دارد؛ بنابراین حضور ما، حضوری متفاوت و تاثیرگذار در جهت آرمان خواهی کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002109

وب گردی

وب گردی