جمع‌آوری 90 میلیون دینار در یک هفته

کمپین «قدرشناسی» از ایران در دیاله عراق که به همت «اتحادیه علمای مسلمان» در جریان است، موفق شد در یک هفته حدود 90 میلیون دینار کمک برای سیل‌زدگان در ایران جمع‌آوری کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هم‌زمان با کمک گروه‌های مختلفی عراقی بویژه «الحشد الشعبی»، «اتحادیه علمای مسلمان» در عراق نیز در حال جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان در ایران است.

«اتحادیه علمای مسلمان» عراق در استان دیالی، با انتشار فراخوان «کمپین قدرشناسی» برای کمک به سیل‌زدگان در ایران از هفتم آوریل موفق شده است تا امروز نزدیک به 90 میلیون دینار (حدود 75 هزار دلار) جمع‌آوری کند.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم گفت: کمپین «کمپین قدرشناسی» از ایران برای ششمین روز متوالی ادامه دارد و طی آن قریب به 90 میلیون دینار توسط همه اقوام و مذاهب استان دیاله عراق جمع آوری شده است.

المعموری گفت: این پول‌ صرف خرید غذا و مایحتاج ضروری مردم خواهد شد و برای بیش از هزار خانواده سیل زده ایرانی ارسال می‌شود و طرح مذکور تا پایان بحران سیل در ایران ادامه خواهد داشت.

استان دیاله از استان‌های شرقی کشور عراق است. این استان در مرز این کشور با ایران قرار گرفته و با استان‌های کرمانشاه و ایلام در ایران هم‌مرز است.

هم‌زمان گروه الحشد الشعبی نیز در مناطق مرزی در حال هماهنگی و کمک با طرف ایرانی برای مدیریت سیلاب است. گروه النجباء از اعضای الحشد الشعبی نیز دو روز گذشته صد خودرو حامل کمک‌های مختلف برای مردم سیل‌زده در ایران ارسال کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1002160

وب گردی

وب گردی