دانشجویان در فضای جنگ سرد رسانه‌ای هوشیاری خود را حفظ کنند

رئیس مسجد دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر شفاف سازی در مسائل سیاسی و اقتصادی یکی از بزرگترین رسالت‌ها و وظیفه دانشجویان است، البته باید در نظر داشت که دانشجویان مسائل را باید آنگونه که هست نشان دهند و اقدام به بزرگنمایی یا خلاف واقع نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد رئیس مسجد دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر اهمیت و اثرگذاری فعالیت جنبش دانشجویی، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به حضور دانشجویان در عرصه های گوناگون کشور تاکید کرده اند و پویایی جنبش دانشجویی را نشانه جامعه دانشگاهی سالم دانستند.

حجت‌الاسلام نیکزاد به وظایف دانشجویی اشاره کرد و گفت: اولین مرحله از وظایف دانشجویان این است که خود نسبت به مسائل روز کشور و جهان آگاهی داشته باشند و تحت تاثیر برخی از القائات منفی رسانه های دشمنان قرار نگیرند. نظر به اینکه در حال حاضر جهان درگیر جنگ سرد از نوع رسانه ای شده است هوشیاری و سواد رسانه برای همه افراد به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان که نسبت به مسائل روز موضع گیری دارند، لازم است.

رئیس مسجد دانشگاه تهران دومین مرحله از وظایف دانشجویان را اینگونه بیان کرد: جریان دانشجویی بعد از آگاهی و کسب توان تحلیل باید اقدام به آگاهی سازی جامعه کنند. یعنی مانند رهبران فکری جامعه عمل کرده و اجازه ندهد که رسانه های معارض به واسطه ابزار قدرمند خود جامعه را از مسیر صحیح درک مسائل واقعی دور نماید.

وی قشر جوان را دارای انرژی، نشاط و ابتکار عمل دانست و بیان کرد: جنبش های دانشجویی باید بتوانند از پتانسیل های نام برده شده به نحو احسنت استفاده کنند و پویایی و انگیزه را به بقیه اقشار جامعه انتقال دهند. در آن زمان است که می توان به سطح ایده آل از تولید علم، مشارکت اجتماعی و خودکفایی در تمامی حوزه ها رسید.

حجت‌الاسلام نیکزاد در حال حاضر شفاف سازی در مسائل سیاسی و اقتصادی را بزرگترین رسالت و وظیفه دانشجویان نامید و گفت: البته باید در نظر داشت که دانشجویان مسائل را باید انگونه که هست نشان دهند و اقدام به بزرگنمایی یا خلاف واقع نکنند.

رئیس مسجد دانشگاه تهران با بیان اینکه نگرانی از جهت آمریکا و اسرائیل یا حملات نظامی نداریم، تصریح کرد: درست است که از برخی از اقدامات کورکورانه آمریکا و غرب ناراحت هستیم اما باید بدانیم زمانیکه آمریکا از ما عصبانی است نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی و پیشرفت و رشد سپاه پاسداران انقلاب است.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب ما در جهان اثری از ایستادگی در برابر استکبار جهانی و دفاع از مستضعفین نداشتیم اما الان به لطف انقلاب ایران اسلامی زیر سایه امام زمان، پرچم دار دفاع از مظلومین در عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد به قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی اشاره کرد و گفت: این اقدام نتیجه ای ندارد جز عریان تر کردن ماهیت و ذات پلید آمریکا برای جهانیان و اینکه در باتلاق حماقت ترامپ گرفتار شده است.

رئیس مسجد دانشگاه تهران با بیان عملکرد نامناسب در برخی مقاطع زمانی از سوی مسئولین، تشریح کرد: برخی مسئولین گاهی به خاطر وجود برخی ملاحظات و عدم باور به خود برای مقابله با آمریکا، برخی مواقع تصمیمات نادرست در روابط خارجه و در عرصه بین المللی گرفتند که نمونه بارز آن مسائل هسته ای است، با این اقدامات اخیر برای آنها دشمنی ذاتی آمریکا به یقین پیوسته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انتظار ملت و جامعه دانشگاهی از مسئولین این است که در برابر این اقدام دولت ترامپ، موضع گیری و عکس العمل در حد و شأن نام جمهوری اسلامی انجام دهند تا درس عبرتی برای سایر دشمنان انقلاب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002176

وب گردی

وب گردی