انجام آزمون‌های آزمایشگاهی روی لاستیک دوچرخه حاوی نانوکامپوزیت

شرکت ویتوریا با همکاری شرکت پرپتوس در حال انجام تست‌های آزمایشگاهی روی نسل جدیدی از لاستیک‌های دوچرخه است، لاستیک‌هایی که در آنها از نانوکامپوزیت استفاده شده‌ است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شرکت پرپتوس (Perpetuus) یکی از تولیدکنندگان بزرگ گرافن عامل‌دار در جهان است. این شرکت قرارداد همکاری مشترک با شرکت ویتوریا (Vittoria) به امضاء رسانده است. در قالب این همکاری مشترک قرار است دو شرکت روی تست‌های آزمایشگاهی اولین الاستومر تجاری حاوی پرکننده‌های هیبریدی گرافنی کار کنند، الاستومرهایی که برای صنعت لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

براساس اطلاعیه که منتشر شده، استاندارد جدید برای گرافن مهندسی شده ارائه می‌شود، گرافنی که قرار است در لاستیک دوچرخه به کار رود. با نسل جدید گرافن، شرکت ویتوریا می‌تواند لاستیک‌هایی تولید کند که کیفیت بالاتری نسبت به لاستیک‌های موجود در بازار دارد.

نسل دوم لاستیک‌های ویتوریا در حال حاضر در جاده‌ها استفاده می‌شود. این نسل از لاستیک‌ها ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ در بانکوک تایلند رونمایی شدند.

یا والترز، از مدیران شرکت پرپتوس می‌گوید: «مایه خرسندی است که ما با شرکت ویتوریا همکاری داریم. این شرکت تیمی از دانشمندان و تکنسین‌های خبره دارد که می‌دانند چگونه از گرافن در ترکیبات الاستومری لاستیک استفاده کنند. پرپتوس مشتاقانه منتظر راه اندازی محصولات جدیدی در حوزه لاستیک است که اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد.»

استفان آنتون، از مدیران شرکت ویتوریا می‌گوید: «یک گام دیگر مانده تا پروژه توسعه لاستیک‌های جدید دوچرخه را به نتیجه برسانیم. ما از همکاری با پرپتوس بسیار خوشحال هستیم و از این که از فناوری نانومهندسی این شرکت استفاده می‌کنیم، خرسند هستیم. با این فناوری می‌توان نسل جدیدی از لاستیک‌های دوچرخه را تولید کرد.»

ویتوریا یکی از تولیدکنندگان بین‌المللی لاستیک است که در حال حاضر روی استفاده از گرافن در محصولات خود کار می‌کند. این شرکت لاستیک‌هایی حاوی مواد کامپوزیتی گرافنی تولید کرده است. نسل اول این لاستیک‌ها با همکاری شرکت دایرکتا پلاس تولید شده‌ است، شرکت ایتالیایی که در حوزه گرافن فعالیت دارد. در حال حاضر نسل دوم این لاستیک‌ها با گرافن پرپتوس تولید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002205

وب گردی

وب گردی