دانشگاه ها باید حضور و مدیریت عالمانه در جامعه داشته باشند

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در تمامی این موارد، بحث حضور فکری و اثر‌گذاری دانشگاه نیز مطرح می شود که دانشگاه ها باید حضور و مدیریت عالمانه در جامعه داشته باشند.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحب‌نظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، صبح امروز در ستاد وزارت علوم برگزار شد.

وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ابتدای این نشست، گفت: این جلسه به دنبال‌ نشست اولی‌ است که در سال‌۹۷ با حضور وزیر و نمایندگان دانشگاه ها برگزار شد. در‌این نشست بحث تعدد و گستردگی دانشگاه ها، مباحث اشتغال، بودجه دانشگاه ها، آیین نامه ارتقا، اخلاق پژوهشی، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، نقش انجمن های علمی و غیره مطرح شده بود.

وی ادامه داد: نظرات این جلسات دسته‌بندی شد و در جلسات بعدی وزارت خانه، محورها دسته بندی و به قائم مقام وزیر ارائه شد. بنابر آن شد این نشست ها در سال جدید نیز ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در ابتدای سال ۹۸ مقام معظم رهبری محورهایی را مشخص کردند که از جمله مهم ترین آن می توان به مسائل اقتصادی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در تمامی این موارد، بحث حضور فکری و اثر‌گذاری دانشگاه نیز مطرح می شود که دانشگاه ها باید حضور و مدیریت عالمانه در جامعه داشته باشند. قرار شد این مباحث در دو موضوع اصلی تعامل دانشگاه با جامعه و نظام مدیریت آموزش عالی پیگیری شود.

احمدی افزود: در حال حاضر مرکز سیاست‌گذاری‌های علمی مکاتبات با دانشگاه‌ها را جهت معرفی نمایندگان انجام داده است. همچنین با نمایندگان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها جهت ارائه دیدگاه ها و نظریات حول محور نشست، بحث هایی صورت گرفت. نظرات و دیدگاه های استادان دسته‌بندی و به صورت کتابچه تحت عنوان کتابچه ۹۸ به تمامی دوستان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002210

وب گردی

وب گردی