لزوم بررسی مسائل کشور توسط مجامع علمی و دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجامع حقیقی و مجازی درباره فعالیت‌های علمی کشور بحث‌های زیادی مطرح می شود. در مباحث اجتماعی و سیاسی، مباحث بسیاری حول محور سیل و خسارت های وارده آن مطرح شده است.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحب‌نظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، صبح امروز در ستاد وزارت علوم برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: در مجامع حقیقی و مجازی درباره فعالیت‌های علمی کشور بحث‌های زیادی مطرح می شود. در مباحث اجتماعی و سیاسی، مباحث بسیاری حول محور سیل و خسارت های وارده آن مطرح شده و این انتظار در کشور ما وجود دارد که دانشمندان و دانشگاهیان می توانند در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد و اظهارنظر به شکل‌های مختلف در مباحث علمی باز بوده است. همان طور که می دانید توجه مجامع علمی به مسائل کشور بسیار مهم است. ما نشست های علمی مختلفی در طول سالیان سال برگزار می کنیم و نتایج حاصل از آن در بخش‌های مختلف، بررسی و جمع‌آوری می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم بررسی مسائل کشور توسط مجامع علمی و دانشگاه‌ها گفت: ما در توسعه علم و کار جدید علمی مانند کشف و ابداع پیشگام هستیم که باید بررسی شود نگاه ما در‌ عصر کنونی تا چه اندازه ای به مسائل کشور است و هر کس بنا بر تخصص خود باید به حوزه حل مسئله توجه کند. این نشست ها حول هم اندیشی و هم فکری برای حضور پررنگ‌تر و احصای مسائل مختلف‌ کاربرد بسیاری دارد.

غلامی بیان کرد: در حوزه‌های مختلف وزارت علوم را مشاهده می‌کنیم که با سایر دستگاه ها هم‌فکری دارد. طی سال های گذشته نظرسنجی هایی با استادان صورت گرفته و برای ریاست جمهوری، معاونان و سایر نهادها ارسال شده است. بحث دیگری از این نظرات می‌تواند در مباحث علمی مانند پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی محقق شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حوزه آموزش در تحولات آموزشی به خوبی عمل کرده است؛ اما کافی نیست. به همین منظور تمامی موارد مرتبط علم، تحقیق و فناوری می تواند در این نشست ها بررسی شود و در سطوح مختلف در برنامه ریزی کلان کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002216

وب گردی

وب گردی