تمدن دینی و اسلامی ایران برای نظام سلطه قابل تحمل نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «من هم یک سپاهی‌ام»، تاکید کرد: سپاهی بودن، پای انقلاب ایستادن است و همه ما ایرانیان یکپارچه سپاهی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش بزرگ «من هم یک سپاهی‌ام» که امروز در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار ‌شد، با درود به روح حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: ماه مبارک شعبان با ولادت امام حسین (ع) که کشتی نجات بشریت است، آغاز شده و این روز به حق به نام روز پاسدار نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی، آمریکا که داعیه رهبری جهان و رهبری تمدن غرب را دارد، برای سیطره کامل در دنیا یک مقابل بیشتر نمی‌بیند و آن هم انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه این تمدن و حرکتی که حضرت امام خمینی (ره) در ایران پایه‌گذاری کرد، حائز اهمیت است، گفت: در آن مقطع کسی تصور نمی‌کرد که در دنیای جنگ سرد، ایران اسلامی به کشوری تبدیل شود که مستضعفین عالم به آن دل ببندند. انقلابی که اساس نظام جمهوری اسلامی بود و در کنار آن مدل، مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی بسیار سریع توانست حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند که این حرکت برای دنیای سلطه‌طلب قابل تحمل نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پس از این حرکت، دانشگاه‌های کشور ما را تحریم کردند و در سال 2005 مجله نیچر به صورت کاملاً صریح نوشت که مرجعیت علمی در حال بازسازی و شکل‌گیری دوباره در این کشور است و این بازسازی به رهبری مقام معظم رهبری براساس مدل توسعه علمی در حال شکل‌گیری است و جامعه علمی ایران با همه وجود به موفقیت‌ها و دستاوردهای دوره تمدنی خود واقف است. در نهایت، این مقاله تنها راه توقف بازسازی مرجعیت علمی را اعمال تحریم‌‌ها عنوان می‌کند، بنابراین مدل آنها مقابله با جریان علمی کشورمان شد و برای نخستین بار دانشگاه‌های ایران اسلامی را در لیست تحریم قرار دادند.

وی با اشاره به ملاقاتش با یکی از سفرای کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: در آن ملاقات تأکید کردم که جامعه اروپا یک بار گالیله را محکوم و محاکمه کرد، اما اروپای امروز جوامع علمی و دانشمندان ایران اسلامی را بدون محاکمه، محکوم به تحریم و قطع ارتباط کرد و حتی دستاوردهای علمی این دانشمندان را نیز در مجلات خود منتشر نمی‌کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال جهاد علمی در این کشور شکل گرفت و شهدایی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد که جا دارد از شهید پروفسور دکتر علی محمدی، شهید پروفسور دکتر مجید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و شهید احمدی روشن یاد کنیم. شهید رضایی نژاد و شهید احمدی روشن دو دانشمند رشدیافته این کشور بودند که می‌توانستند در آینده در جبهه علم کشور تأثیرگذار باشند، هرچند در عمر به ظاهر کوتاه‌شان تأثیرات بسیار فراوانی داشتند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه در عرصه دیگری از علم و در یک جبهه دیگر، یک شهید والامقام به نام شهید طهرانی مقدم نیز داریم، گفت: دانشمندانی در عرصه جهاد علمی در کشور فعالیت می‌کنند که لباس سبز پایداری به تن دارند و این بسیار حائز اهمیت است. پیشرفت‌های علمی در کشور به جایی رسیده که عرصه را برای دشمنان تنگ کرده، اما در این چهل سال اگر این نظام اسلامی برپا مانده، از دو رکن جدی رهبری و مردم برخوردار است. در میان مردم نیز سبزپوشانی حضور دارند که سبزی این درخت تنومند را ضمانت کرده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، گفت: امروز به جرأت می‌توانیم بگوییم که اگر سپاه نبود، در منطقه ما امنیت نیز نبود. اگر سپاه نبود، این امکان که منطقه شعار استقلال از سلطه را سر دهد نیز نبود. اگر سپاه نبود، عصبیت جاهلی و لشکر جاهلی شیاطین بر منطقه ما حاکم می‌شد.

امروز باید بگوییم که سپاهی بودن یک منش و روش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کشورهای سوریه، لبنان، عراق، یمن و ایران به یقین رسیده‌اند که تروریست کیست، گفت: این مردم می‌دانند که نجات‌دهنده آنان از تروریست، چه نظامی است. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان یک نجات‌بخش از تروریست مطرح است.

وی با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان و میلاد بابرکت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) هستیم، گفت: منتظران واقعی باید امید را در دل مستضعفین روشن کنند و ما منتظرانیم و این انتظار، پاسخی جز اتهامات گزاف از سوی دشمنان ندارد. امروز باید بگوییم که سپاهی بودن یک منش و روش است. سپاهی بودن یعنی پای انقلاب ایستادن، بنابراین مردم ایران اسلامی یکپارچه سپاهی هستند و فرقی نمی‌کند در کسوت استادی دانشگاه، دانشجویی، روحانیت و... باشیم و اگر پای نظام و انقلاب ایستادند، مستوجب اتهام گزاف این چنینی است، ما همه سپاهی هستیم.

دکتر طهرانچی در ادامه با اشاره به بازدیدش از منطقه سیل‌زده پلدختر، خاطرنشان کرد: بسیار زیبا بود که در آن منطقه کسانی که خانه­های خود را از دست داده بودند، می‌گفتند ما قدردان سپاه هستیم، چرا که سپاه پاسدارن به داد ما مردم سیل‌زده رسید و امید را در دل‌مان زنده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه سپاه پاسدارن در کشور و منطقه امیدبخش است، گفت: امیدبخشی برای استقلال کشور به عنوان یک نکته اساسی مطرح است و بدیهی است که دشمن و نظام سلطه این موضوع را برنمی‎‌تابد. نظامی که قدرت خود را از کشتار مردم با استفاده از سلاح هسته‌ای به دست آورده و کشتار آدم‌ها برای آنها بسیار ساده است، نمی‌تواند امیدبخشی را تحمل کند. نظام سلطه فقط به دنبال رهبری جهان با ارزش‌های لیبرالی و حاکم کردن تفکر بی‌خدایی در جهان است.

در این چهل سال، عملکرد دشمنان حکایت از آن دارد ما به صراط ولایت هستیم

وی تأکید کرد: بر این اساس، اگر به سپاه پاسداران تهمت نمی‌زدند، اگر دانشگاه‌های ما را تحریم نمی‌کردند و اگر دانشمندان ما را در جبهه جهاد علمی به شهادت نمی‌رساندند، شک می‌کردیم که از راه خود منحرف شده‌ایم، اما امروز خدا را شاکریم که در این چهل سالی که از نظام و انقلاب اسلامی گذشته، عملکرد دشمنان حکایت از آن دارد که ما به صراط ولایت هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امروز آمریکا و تمدن غرب، بداند که جمهوری اسلامی ایران به زعامت رهبر بزرگ خود، داعیه‌دار و حرکت‌کننده به سمت تمدن نوین اسلامی است و کاخ تار عنکبوتی دشمنان را درهم خواهد کوبید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002230

وب گردی

وب گردی