مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد/ اعلام نتایج نهایی آزمون در شهریور ماه

مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از امروز ۲۶ فروردین ۹۸ آغاز شد. این آزمون در تیرماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه (عادی رایگان)، شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی و مجازی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی از ۳۰ بهمن ۹۷ تا ۱۰ اسفند ۹۷ انجام شد اما فرصت مجدد و امکان ویرایش برای جاماندگان این آزمون در سال ٩٨ تعیین شد.

امکان ثبت نام و ویرایش در ۲۶ تا ۲۸ فروردین

داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی نشده‌اند یا هزینه ثبت نام را پرداخت کرده ولی ثبت نام نکرده‌اند و همچنین افرادی که نیاز به تصحیح و ویرایش اطلاعات و مدارک خود دارند، می‌توانند از امروز ۲۶ فروردین ۹۸ تا روز ۲۸ فروردین ۹۸ نسبت به ثبت نام یا ویرایش فرم ثبت نام اقدام کنند.

پیش از این بیش از ۵۱ هزار نفر در بازه زمانی ۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفند ۹۷ در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ ثبت نام کردند و ظرفیت اولیه پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد ۴ هزار و ۷۰۷ نفر اعلام شده بود که با توجه به ویرایش دفترچه این میزان تغییر می‌کند.

تغییر زمان آزمون به دلیل وقوع سیل

با توجه به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور مصوب شد زمان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ همه رشته‌ها که پیش از این قرار بود در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ خرداد ۹۸ برگزار شود با تعویق یک ماه در روزهای ٢٧ و ٢٨ تیرماه برگزار شود.

به این ترتیب بر اساس زمان بندی جدید آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ همه رشته‌ها در نوبت‌های صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸ در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برگزار می‌شود.

بر این اساس در صورت وجود موارد جدید اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی ۳۱ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. به این ترتیب کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای ۲۳ تا ۲۶ فروردین ۹۸ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی توزیع می‌شود.

برگزاری آزمون در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸

پس از برگزاری آزمون در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸، کلید اولیه آزمون در ۲۹ تیر ۹۸ منتشر خواهد شد. مهلت ارسال اعتراض به سوالات آزمون فقط به صورت اینترنتی در روزهای ۲۹ تیر تا اول مرداد است.

ثبت نام استعداد درخشان در سامانه ارشد کارشناسی ارشد در روزهای ۲۹ تا ۳۱ تیر ۹۸ صورت می‌گیرد و زمان مراجعه متقاضیان واجد شرایط استفاده از آئین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) به دانشگاه محل تحصیل در روزهای اول تا دهم مرداد ۹۸ خواهد بود.

کلید نهایی ۹ مرداد اعلام می‌شود و اعلام اسامی دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش و کارنامه علمی مرحله اول ۱۹ مرداد منتشر می‌شود و داوطلبان واجد شرایط در روزهای ۱۹ تا ۲۲ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

اعلام اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد - بقیه الله – ارتش (جهت برگزاری مرحله دوم) و برگزاری مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد - بقیه الله - ارتش در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۱ مرداد ۹۸ انجام می‌گیرد.

اعلام نتایج نهایی آزمون در ۲۰ شهریور

اسامی نهایی پذیرفته شدگان و کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی ۲۰ شهریور اعلام می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش داروسازی در رشته سم شناسی ظرفیت پذیرش افزایش یافته است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوع پذیرش عادی ۲ نفر و در نوع پذیرش شهریه پرداز ۲ نفر را در رشته سم شناسی می‌پذیرد.

کد خبر: 1002233

وب گردی

وب گردی