چهارمین گروه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مناطق سیل زده اعزام شدند

صبح امروز با بدرقه هیات رئیسه و دانشگاهیان، چهارمین گروه تخصصی بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران شامل پزشکان متخصص و دانشجویان انترن به همراه تجهیزات پزشکی و داروهای ضروری به مناطق سیل زده اعزام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، صبح امروز چهارمین تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با هدف رسیدگی به وضعیت بهداشتی، درمانی و ارائه خدمات مشاوره به هموطنان سیل زده همسو با قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی و با بدرقه هیات رئیسه عازم مناطق سیل زده شدند.

با توجه به تاکید ریاست و جلسات اضطراری تشکیل شده در روزهای گذشته هیات رئیسه مبنی بر استمرار و تداوم کمک رسانی و نیز تشریح وضعیت موجود منطقه توسط نیروهای بازگشتی، تعدادی از داوطلبان شامل متخصصان و طب اورژانس، متخصصان روانشناسی بالینی و بهداشت محیط به همراه تیم خبری و تجهیزات پزشکی و داروهای ضروری به سمت پلدختر اعزام شدند.

به گفته دکتر سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تعدادی از داوطلبان و متخصصان با برنامه ریزی در گروههای بعدی اعزام خواهند شد تا به صورت مستمر پاسخگوی نیاز هموطنان باشند.

وی افزود: بسیاری از خواهران نیز داوطلب شرکت در این امر خداپسندانه بودند که با توجه به وضعیت فعلی مناطق سیل زده در گروههای بعدی اعزام خواهند شد و اینجانب از کلیه این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از پزشکان متخصص خواست تا گزارشی از وضعیت منطقه و بررسی نیازها جهت تدوین و گردآوری رسیدگی به بحران تهیه و در دسترس قرار دهند تا در اتفاقات آتی نیز رهگشا باشد.

دکتر ابطحی حضور دانشجویان به همراه اساتید خود در منطقه را بزرگترین فیلد آموزشی بالینی عنوان کرد و افزود: حضور دانشجویان و دیدن نمونه های مختلف بیماری و روانی می تواند به تجربه و آموزش دانشجویان منجر شود تا درک کاملی از بحران و رفع موارد مشابه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ضمن تشکر از مشارکت بنیاد برکت در امر امدادرسانی با این دانشگاه اظهار کرد: با همکاری بنیاد برکت در مشارکت امدادرسانی و فراهم ساختن زمینه ارتباطات آنلاین، پزشکان متخصص و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اعلام آمادگی جهت تشخیص نمونه های بیماری پیچیده را نیز دارند و در صورت لزوم پاسخگو می باشند.

بر اساس این گزارش تا کنون 4 تیم از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مناطق سیل زده آق قلا، گمیشان، لرستان و

خوزستان اعزام شده اند و 5 امین گروه نیز 1 اردیبهشت ماه آماده اعزام می باشد. همچنین تعداد 4 دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات پزشکی از روز شنبه 24 فروردین ماه اعزام شده و با هماهنگی سازمانهای مربوطه بخش های مورد نیاز را تحت پوشش خود قرار داده است.

بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز آمادگی خود را بابت پشتیبانی موارد اورژانسی و نیاز به اعزام اعلام کرده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002261

وب گردی

وب گردی