حمایت از  50 شرکت دانش‌بنیان برای ورود به بازار سلول‌های بنیادی

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلو‌ل های بنیادی معاونت علمی و فناوری، تاکنون مسیر ورود به بازار را برای بیش از 50 شرکت دانش بنیان هموار کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، خودکفایی در تامین محصولات و خدمات درمانی، اشتغال و کارآفرینی به ویژه توسط بخش خصوصی و تولید دانش و فناوری های نوین سلول های بنیادی از مهمترین ماموریت های کارگروه توسعه فناوری، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی است.

در سال جاری این کارگروه تمرکز خود را برای حمایت در حوزه هایی همچون فناوری های مرتبط با کار تی سل، انتقال ژن، جداسازی و ردیابی سلول، میکروفلوئیدیک، ایمونوسل تراپی و رده سلولی مهندسی شده و فناوری های مرتبط با حیوانات آزمایشی قرار داده است تا با حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور محصولات و خدمات درمانی مناسبی به بازار ورود پیدا کند.

روند دریافت حمایت شرکت های دانش بنیان نیز به این صورت است که پس از ارائه پروپوزال نماینده شرکت با حضور در کارگروه توضیحاتی درباره طرح می دهد و نهایتا پس از ارزیابی و داوری تخصصی در صورت تایید، نوع و نحوه حمایت مشخص می شود. این جلسات ماهیانه برگزار و هر ماه 5 تا 10 طرح برای دریافت حمایت به کارگروه ارسال می شود. همچنین تا به حال بیش از 50 شرکت دانش بنیان با دریافت حمایت از کارگروه ستاد محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند. البته باید به این نکته اشاره کرد در حوزه سلول های بنیادی بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

همچنین حمایت این کارگروه تخصصی از شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه سلول های بنیادی مسیر حرکت آنها را تسهیل کرده و باعث استقلال کشور در حوزه درمان می شود. این شرکت ها با خدمات خود حجم بالایی از ارزش افزوده را به سوی کشور سرازیر می کنند. همچنین با اشتغالزایی موجب رفع نیازهای داخلی شده و آینده روشنی را در حوزه صادرات و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002305

وب گردی

وب گردی